به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

مگر سرنوشت ما دست خدا نيست اگر خدا ميدونه من جهنمي هستم برا چي افريد تا منو بسوزونه
ایجاد شده در: جمعه 1390/10/16 ساعت: 15:3 تعداد بازدید: 35754

کاربران عضو

کد ارسال: 159171476484

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


یک سؤال

اگر سرنوشت ما دست خداست پس تکلیف اختیار چی میشه؟

اختیار نداری یا به دردت نمی خوره و خدا کار بیهوده ای کرده که به تو اختیار داده؟ چون آخر سر خودش همه کاره است دیگه

 


5:41   1390/10/20   سه شنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال: mansoor133, محمد صادق, mohammad
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476485

ارسال از: mansoor133

تعداد ارسال: 14

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/10/13 :تاریخ عضویت


سوال و جواب

سلام.به دنيا كه اومدم از روز اول خدا سرنوشت تقدير منو نوشت خدا از همه چيز اگاه ميدونه سرنوشت من اخر چي ميشه يا جهنمي يابهشتي.اگه من جهنمي هستم پس چرا افريد تا گناه كنم بعد بسوزم  .مثل اينكه روي يك بر گه اي نقاشي كنم بعد بسوزونم مگ ديونه ام از او نميكشم تا بسوزونم.خدايي نكرده نميخوام كفر بگم كار هاي خدا بي حكمته .ولي چرا....

 


11:34   1390/10/20   سه شنبه

امضاء: مستم قلندرم سگ دربار حيدرم ديوانه مرام علمدار حيدرم

تشکر کنندگان از این ارسال: ali124000
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476487

ارسال از: ali124000

تعداد ارسال: 8

تعداد تشکر از ایشان : 4

1390/10/12 :تاریخ عضویت


هوالقادر و المتعال

با سلام و ادب mansoor133

دوست عزيز شما فرموديد:« از روز اول كه بدنيا اومدم خدا سرنوشت و تقدير م را نوشت»

مگر خداوند تبارك و تعالي  به اطلاع شما رسانيد  كه بهشتي يا جهنمي هستيد كه اين طور مي فرماييد ؟

همه اش دست خودتان است كه مي توانيد انتخاب كنيد و يكي را برگزينيد و اين يعني اختيار  البته درسته كه خداوند عالم به نهان و آشكار است و عاقبت همه امور در دستان اوست و مي داند كه چه كسي به بهشت و چه كسي به جهنم مي رود ولي هرگز به من و شما نفرموده كه تو را براي چهنم خلق كردم و ديگراي را معصوم و براي بهشت .

پس اختيار كردن بهشت و جهنم دست خودمان است ولاغير

درسته هيچ كار خدا بدون حكمت نيست و چون و چرا ندارد . 

 

در پناه امام زمان (عج) موفق باشيد .

يا علي (ع)

 


4:52   1390/10/21   چهارشنبه

امضاء: ولايت علي بن ابيطالب حصني فمن دخل حصني امن من عذابي

تشکر کنندگان از این ارسال: mansoor133
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476488

ارسال از: mansoor133

تعداد ارسال: 14

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/10/13 :تاریخ عضویت


133 رمز مولا اباالفضل

سيد علي جان سلام.حرف شما رو قبول دارم.ولي خداوند سميع وعليم از همه چيز اگاه وتوان مند است خدا ميدونه كي قيامته كي امام زمان ظهور ميكنه.پس صدر صد از سر نوشت  من اگاهي داره كه ميرم بهشت يا جهنم.ما همه صاحب اختيار هستيم خودمون تصميم ميگيريم اون قدرتي كه خداداده.سيد جان كسي به من اطلاع نداده من ميگم اگه خدا ميدونه كه اگه من تمام ثواب كنم  با يك اشتباه كوچيك به جهنم ميرم ميتونستم به دنيا نيام تا اين اشتباه نكنم يا همين برعكس با اينكه قدرت اختيار دارم ولي خدا دوست داره اينطور ببينه چرا........

 


12:36   1390/10/21   چهارشنبه

امضاء: مستم قلندرم سگ دربار حيدرم ديوانه مرام علمدار حيدرم

تشکر کنندگان از این ارسال: ali124000
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476489

ارسال از: ali124000

تعداد ارسال: 8

تعداد تشکر از ایشان : 4

1390/10/12 :تاریخ عضویت


هوالغفار الذنوب

با سلام و ادب خدمت mansoor133

ضمن عرض ادب به اطلاع شما عزيز مي رسانم كه كارهاي خداوند همه اش حكمتي داره و از حكمت كارهايش كسي جز خداوند تبارك و تعالي و ائمه معصومين عليهم السلام نمي داند  و قسمتي از آنها را ائمه معصومين عليهم السلام نيز اطلاعي ندارند .

و اما اون قسمتي كه فرموديد:« كه اگر گناه كوچكي انجام دهم» قرار نيست كه ما هم مثل معصومين عليهم السلام اصلاً گناه نكنيم و معصوم باشيم . ما ناخواسته گناه ميكنيم و دچار خطا و لغزش مي شويم ولي استغفار مي كنيم و از خداوند طلب بخشش مي كنيم هرچند به فرمايش معصومين عليهم السلام گناه نكردن از استغفار راحت تر هست ولي شيطان هم شخصيت بزرگي  است و به عزت پروردگارمان قسم خورده تا ما را گمراه كنه و در قبال اين حكم شيطان، خداوند تبارك و تعالي " هم به شيطان فرموده:« تا آخرين لحظه عمر انسان دربهاي توبه و استغفار را به روي بندگانم باز مي گذارم»

   نظر حقير اينه كه با داشتن  ولايت علي بن ابيطالب عليه السلام واولاده معصومين عليهم السلام  آنهم هم عملي و هم قلبي هيچ يك از انسانها به جهنم وارد نمي شوند . زيرا آنان شفيهان امت حضرت رسول اكرم صلي الله عليه واله در محشر هستند ولاغير.

در پناه امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف موفق و مويد باشيد .

يا علي (ع)

 

 


3:51   1390/10/22   پنجشنبه

امضاء: ولايت علي بن ابيطالب حصني فمن دخل حصني امن من عذابي

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476491

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


تکرار سؤال با زبان دیگر

بنده از آقای منصوریون سؤالی رو پرسیدم اما جوابی نیامد یا من جوابمو نگرفتم من با استفاده از مطالب خود ایشون سؤالمو با یه زبون دیگه مطرح می کنم

شما گفتین هر کار خدا یه حکمتی داره یکی از کارهایی که خدا کرده اینه که به انسان اختیار داده پس اختیار دادن به انسان هم حکمتی داره بی زحمت بگین حکمت این کار خدا چیه؟

از طرف دیگه خود شما گفتید که خدا سرنوشت منو می داند و می داند که من بهشتی ام یا جهنمی پس اختیار دادن خدا و آوردن شما به این دنیا و امتحان کردن شما و حسابرسی روز قیامت همه اش کشکه از همون اول بدون اینکه شما رو بیاره تو دنیا و امتحان کنه و روز قیامت n سال شما رو نگه داره و مو رو از ماست بکشه بیرون می انداخت وسط بهشت یا جهنم وقت خودش و ملائکه و من و شما رو هم نمی گرفت

من خواهش می کنم این موضوع رو برای خودتون حل کنید البته بنده مطالبی رو در راستای کمک به حل این مسئله در ذهنم دارم اما شما برای خودتون حل کنید بهتره تا من یا دیگری برای شما

 


25:2   1390/10/25   يکشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476492

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


کی می سوزونه ؟

این آیه در سوره ملک رو بخونید که در اون اصحاب جهنم در پاسخ به نگهبانان جهنم که از اونها درباره علت جهنمی شدنشون پرسیده بودند می گن :

" لو کنا نسمع أو نعقل ما کنا من اصحاب السعیر : اگر ما به حرف فرستادگان الهی گوش می کردیم و عقل خود را به کار می گرفتیم اهل جهنم نمی شدیم"

من با تحلیل علت جهنمی شدن آنها کار ندارم. بحث من اینجاست اهل جهنم نگفتند خدا ما را جهنمی کرد بلکه گفتند ما خودمان جهنمی شدیم و علت جهنمی شدن را علم خدا و سرنوشت نمی دانند بلکه در کارهای خود می دانند و می گویند اگر فلان کار را نمی کردیم یا فلان کار را می کردیم جهنمی نمی شدیم

پس این حرف شما که گفتید خدا ما رو می سوزونه غلطه ما خودمون می پریم تو آتیش جهنم

 


9:27   1390/10/27   سه شنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال: کوروش هوشیار
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476494

ارسال از: mansoor133

تعداد ارسال: 14

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/10/13 :تاریخ عضویت


جواب

سلام .نه كشكه نه بي حكمت.عمر لعنت ا..... تسبيح داشت 2.5 متر نماز شبش ترك نميشود ولي چي شد اتش زدن درب خانه دختر رسول خدا. اختيار هم داشت ميتونست اين كارو نكه ولي براچي اين كاروكرد تا يك عده ديونه حضرت زهرا بزن تو سر خودشون و گريه كن  تا امرزشي بشه براي گناهانشون.پس اين نامرد ازروزي كه قدم نهصش به دنيا باز شد خدا تو پروندش قرار داده بود اختيار چيز كشكي نيست ولي بعضي موقع ها براي تو جيح خودمون بد نيست كه بگيم اختيا رداشتيم....... تفره بريم  عمر ميتونست اين كارو نكنه  لقمه پاك بخوره نه نجس پس اين چيزي كه خدا براش نوشته بود.پس بايد ببينيم خدا برامون چي نوشته من ميگم افسار خودمون دست خودمون نيست هر جا اون بالايي بكشه ماهم ميريم ولي بايد ببينيم چي نوشته شده خوب يابد.در پناه اباالفضل .يا علي

 


12:4   1390/10/27   سه شنبه

امضاء: مستم قلندرم سگ دربار حيدرم ديوانه مرام علمدار حيدرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476495

ارسال از: mansoor133

تعداد ارسال: 14

تعداد تشکر از ایشان : 8

1390/10/13 :تاریخ عضویت


جواب دو

همون جواب بالا. اونا نميدونستن كه در اينده چه امماماني به دنيا ميان.امام صادق در حديثي ميفرمايين همه شيعيان و محبان ما به بهشت ميرون.ولي ايشان فرمود به فكر برزخ خود باشيد. شخصي از امام رضا ع پرسيد اگر از شيعيان و محبان شما به جهنم برن شما چكار ميكنيين.فرمود به كموري چشم دشمنان  با همين دوتا پا هاي خودم ميرم از اتش جهنم نجاتشون ميدم.پس اگر چه ما خودمن جهنمي بشيم چه خدا مارو بفرسته كساني هستنند مارو نجات بدن.فرق بين ما و اونا همينه.ياعلي

 


12:15   1390/10/27   سه شنبه

امضاء: مستم قلندرم سگ دربار حيدرم ديوانه مرام علمدار حيدرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476537

ارسال از: سلام

تعداد ارسال: 1

تعداد تشکر از ایشان : 0

1391/2/15 :تاریخ عضویت


جواب

سلام، من با این که از همین الان خدا علم داره ما به بهشت میریم یا جهنم و تو این علم خودش هیچ تجدید نظری هم نمی کنه مشکل دارم و دلیل هم دارم. یه حدیثی هست که پیامبر به اصحابش یه نفر رو نشون میده و میگه که این فرد فلان موقع از دنیا میره، بعد از اینکه همون موقع گذشت اصحاب می بینن که اون فرد زنده است، میان می پرسن که پس چی شد، اینکه هنوز زنده است، پیامبر میگه بخاطر این زنده است که تو این ایام صله رحم کرد و خدا عجلش رو بخاطر این صله رحم عقب انداخت، پس اگه خبر اول پیامبر از علم خدا بهش وحی شده بوده ، نتیجه می گیریم که خدا بخاطر صله رحمی که فرد با اختیار خداداش انجام داد تو علم خودش و یکی از حتمی ترین زمانها یعنی عجل تجدید نظر کرد. لطفا نگین که از اول خدا میدونست که این قراره صله رحم کنه و خدا هم قراره عجلش رو عقب بندازه چون پیامبر خبر از زمان عجل داده بوده و معمولا هم میگن زمان عجل جابجا نمیشه من بنظرم میاد که بهمین منوال خدا بر اساس کارهای خوبی که با اختیار انجام میشه تو علم آینده اش تجدید نظر می کنه و قضا و قدر و سرنوشت یک فرد رو تغییر میده، این نظر منه و امیدوارم شما هم نظرتون رو به اشتراک بذارین تا از اینحالت خشک که هر کی جهنمی یا بهشتی بودنش از اول معلومه در بیاد.

 


16:3   1391/2/15   جمعه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476538

ارسال از: گل یخ

تعداد ارسال: 4

تعداد تشکر از ایشان : 1

1390/7/19 :تاریخ عضویت


نظر شخصی

سلام

چه خوب که این بحث رو دوباره یکی به راه انداخت

من به نوبه خودم نظرم رو میگم:

شما گفتین:

یه حدیثی هست که پیامبر به اصحابش یه نفر رو نشون میده و میگه که این فرد فلان موقع از دنیا میره، بعد از اینکه همون موقع گذشت اصحاب می بینن که اون فرد زنده است، میان می پرسن که پس چی شد، اینکه هنوز زنده است، پیامبر میگه بخاطر این زنده است که تو این ایام صله رحم کرد و خدا عجلش رو بخاطر این صله رحم عقب انداخت، 

آخه همین جوری نمیشه یکی بیاد بگه یه حدیثی هست که میگه فلان. قشنگ حدیث رو بیارین بعد روش نظر بدین

حالا بر فرض که حدیث درست باشه باز دلیل نمیشه که حرف شما درست باشه

الآن شما با آوردن یک حدیث دارین علم خدا رو زیر سوال می برین

نهایتا می تونین بگین که من معنی این حدیث رو نمی فهمم یا نمی تونم با علم خدا توضیحش بدم نه اینکه یهو بگین خدا علم نداره یا علمش ناقصه هی کامل می شه دوباره ناقص میشه بعد دوباره کامل میشه

تازه آخرین جمله شما هم دیگه خیلی بده:

تا از اینحالت خشک که هر کی جهنمی یا بهشتی بودنش از اول معلومه در بیاد.

اینو دیگه از کجا آوردین؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اصلا کی گفته از قبل بهشتی ها و جهنمی ها معلومن؟؟؟؟؟

 

 


26:21   1391/2/15   جمعه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171476539

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


اشتباه بزرگ!!!

سلام 

نکته ای که همیشه توی مباحث مربوط به خدا باعث ایجاد مشکل میشه , این نکته است که ما فکر میکنیم خدا و صفاتش با یه ضریبی که به بی نهایت میل میکنه از نوع صفات خودمونه . مثلا بحث علم حدا که دوستمون مطرح کردن .

جنس علم خدا از جنس علم ما نیست. دنبال این نگردید که یه جوری فعل خدا رو درک کنید. اگه ما فعل خدا رو درک کردیم که دیگه خدا, خدا نیست. یادآوری میکنم علم خودش از مخلوقات خداست, مثل ما و همه موجودات دیگه. شما خودتون میبینید که این همه تحقیق هنوز هیچی از انسان (تازه فقط بعد جسمی) نفهمیدیم.اون وقت توقع نداشته باشیم که ابعاد علم خدا رو بفهمیم.

موافقین؟  

 


17:4   1391/2/21   پنجشنبه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال: محمد صادق, محمدحسين مجيدي
   

اولين | بعدي | 1 |  2 | قبلي | آخرين
تعداد مطالب در هر صفحه: 1020 | 50

نمایش همه

 

دسترسی سریع:

سایر گروه های این انجمن

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

18 شوال

 واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73683582

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67066924

. بازديدهاي امروز: 83

. بازديدهاي دیروز: 6955

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: