به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

چرا مرحوم آقای مطهری ؟
ایجاد شده در: سه شنبه 1390/7/26 ساعت: 27:13 تعداد بازدید: 52794

کاربران عضو

کد ارسال: 159171331332

ارسال از:

تعداد ارسال: 3

تعداد تشکر از ایشان : 9

:تاریخ عضویت


چرا مرحوم آقای مطهری ؟

حتما شما درجریان مسابقه \"از تو می پرسند\" هستین. این مسابقه از آثار مرحوم آقای مطهری مطرح میشه که انصافا در میان علمای معاصر جزء نوادر بود. یه طرحی هم تو تابستون برگزار شد به نام\" طلیعه حکمت\" که معلم تربیت می کرد برای دوره های مطالعاتی آثار این مرحوم. تو سایت تبیان هم دیدم که دعوت کرده به شرکت در دوره مطالعاتی آثار ایشون. دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) هم در طول چند ترم ابتدایی تقریبا تمام آثار ایشون رو می خونن و یه پایان نامه مانندی هم ارایه میدن. دوست دارم در مورد این تمرکز و در مورد علت اون نظر شما رو بدونم  

 


27:27   1390/7/26   سه شنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال: mohamad hossein, حمید س, حسینی, f-110
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331399

ارسال از: حسینی

تعداد ارسال: 20

تعداد تشکر از ایشان : 19

1390/4/8 :تاریخ عضویت


یک پاسخ!

سلام!بنده یک صفحه ای رو در اینترنت دیدم که به نظر میرسه متناسب با مطلب شما باشه؛اینم آدرسش:

http://www.mortezamotahari.com/FA/ArticleView.html?ArticleID=78693

البته خود من دلایل دیگه ای رو هم علاوه بر این ها شنیدم،ولی فکر کنم همین دلایلی که آورده شده کافی باشه...

موفق باشید

 


17:16   1390/9/11   جمعه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال: mohamad hossein
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331403

ارسال از: حمید س

تعداد ارسال: 1

تعداد تشکر از ایشان : 1

1390/5/22 :تاریخ عضویت


نظر من

به نظر من با اینکه نظرات ایشون خیلی مهمه و هر کس میخواد در زمان ما روی علوم دینی کار کنه باید با آرای ایشون آشنا باشه ولی توقف و تصلب روی آرای ایشون باعث رکود و به روز نبودن میشه و این بلاییه که سر بسیاری از دین پژوهان اومده.خودم از یکی از دانشجویان امام صادق ع به نقل از اساتیدش شنیدم که میگفت تو هر بحثی حرف آخرو شهید مطهری زده و بس!!

 من خودم به عنوان کسی که دارم در یک رشته دینی تحصیل میکنم دانشمندان دینی زیادی رو میشناسم که در برخی مباحث آرای متفاوتی با مرحوم مطهری دارند و انصافا دلایل خردپسندی هم ارائه میکنند.خلاصه به نظر من باید مواظب جمود بود که آفت علم است

 


27:9   1390/9/19   شنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال: mohamad hossein
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331404

ارسال از: حسینی

تعداد ارسال: 20

تعداد تشکر از ایشان : 19

1390/4/8 :تاریخ عضویت


موافقت

با صحبت های شما(حمید) موافقم.هر مسئله ای می تونه دستمایه ی افراط و تفریط افراد مختلف باشه...

 


13:43   1390/9/20   يکشنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال: mohamad hossein
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331407

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


شهید مطهری مردی برای دهه 70 ؟

سلام 

من خواهش میکنم بیاین دوباره این بحث رو زنده کنیم . البته نه به این شیوه که بشینیم تعارف ردیف کنیم.

من سوال اولم اینه که قبول دارید تفکر شهید مطهری صرفا توی دهه هفتاد شاذ و ویژه بوده و شاید برای نسل ما  متولدین دهه 70 و80 خیلی کاربردی نباشه؟

 


18:50   1390/9/22   سه شنبه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال: mohamad hossein
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331409

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


تشکر و تبیین

نقل قول
نظر من

توقف و تصلب روی آرای ایشون باعث رکود و به روز نبودن میشه و این بلاییه که سر بسیاری از دین پژوهان اومده.خودم از یکی از دانشجویان امام صادق ع به نقل از اساتیدش شنیدم که میگفت تو هر بحثی حرف آخرو شهید مطهری زده و بس!!

 


اولا  به عنوان طراح بحث وظیفه خود می دانم که از شرکت کنندگان در این بحث تشکر کنم

در ضمن باید این فرمایشی که نقل قول کردم رو تبیین کنم. اجازه بدهید با یک مثالی این کار را انجام بدهم :

بسیاری از احکام جزئی فقهی ما تغییر کرده است و احکام فقهای فعلی ما فتواهایی متفاوت با فتواهای فقهای بزرگ گذشته مثل شهید اول و شهید ثانی و شیخ حر عاملی و ... آیا این بدان معناست که این فقها کم سواد بوده اند؟ آیا فقهای فعلی برای فقهای گذشته ارزش قایل نبوده اند؟ هرگز چنین نیست همه فقهای فعلی خود را مدیون فقهای بزرگ گذشته و ریزه خور خوان آنها می دانند اما شرایط زمان یا برداشت های مختلف , این اختلافات را به وجود آورده است منظور دوست ما این است که اگر کسی به این نتیجه رسید که یکی از نظرات آقای مطهری اشتباه است یا دقیق نیست نباید مطرح کردن آن را توهین به ایشان بداند باید مطرح کند چه بسا نظر این بزرگوار مورد اقبال جامعه علمی ما قرار گیرد در ضمن اگر کسی به ایشان ایراد می گیرد نمی گوید حرف بنده وحی منزل است بلکه می گوید به نظر بنده این فرمایش آقای مطهری دقیق نیست به هر حال به قول استا آقای مطهری مرحوم علامه طباطبایی ما دربحث علمی تعارف نداریم و خود آقای مطهری نیز به همین قاعده معتقد بوده است

 


7:10   1390/9/23   چهارشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331410

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


جواب به سؤالی مهم

نقل قول
شهید مطهری مردی برای دهه 70 ؟

سلام 

من خواهش میکنم بیاین دوباره این بحث رو زنده کنیم . البته نه به این شیوه که بشینیم تعارف ردیف کنیم.

من سوال اولم اینه که قبول دارید تفکر شهید مطهری صرفا توی دهه هفتاد شاذ و ویژه بوده و شاید برای نسل ما  متولدین دهه 70 و80 خیلی کاربردی نباشه؟


محمد صادق
18:50   1390/9/22   سه شنبه

دوست عزیز ما سؤال مهمی را مطرح کردند که بنده می خواهم کمی مفصل جواب بدهم امیدوارم که حوصله خواندن جوابشان را داشته باشند

برخی از حرف های آقای مطهری حتی قبل از دهه هفتاد غیر ک/اربردی شد مثل نقدهایی که ابشون نسبت به مارکسیسم و کمونیسم نوشته بود

برخی از حرف های ایشون هم به اذعان طرفداران ایشون کهنه شده است مانند برخی از مباحث مطرح شده توشط اسشون در کتاب حماسه حسینی

اما برخی از حرفهای ایشون صرف نظر از صحت و سقم آن هنوز نو است مثل کتاب سیری در نهج البلاغه

نو بودن به این معنا که می توان هنوز به آن استدلال کرد و هنوز قابل استفاده است ( البته به نظر بنده کتاب سیری در نهج البلاغه بی ایراد نیست )

نکته مهم دیگر آن ایت که آقای مطهری برای جوانان قبل از انقلاب کار می کرده جوان امروز شاید از جهت عدم داشتن عقیده صحیح دینی با جوان آن روز مشترک باشد اما جوان امروز جوان آن روز نیست جوان آن رور اهل تفکر بود حقیقت جو بود منتها ممکن بود فکر او را مسموم کنند یا در تعیین مصداق حقیقت اشتباه کند اما جوان امروز اصلا نمی خواهد فکر کند

ثانیا جنس مغایرت عقیده با عقاید دینی جوانان آن روز با جوانان امروز متفاوت است

لذا شاید روش بحث آقای مطهری امروز کاربرد زیاد تبلیغی برای خوانندگان آثار ایشان ندارد

لذا دوست عزیز ما توجه داشته باشد که نمی شود یکجا در مورد آثار آقای مطهری قضاوت کرد و همه را با یک چوب راند

 


7:34   1390/9/23   چهارشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال: مدیر کل تالار
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331411

ارسال از: MohamadAli

تعداد ارسال: 36

تعداد تشکر از ایشان : 12

1390/3/16 :تاریخ عضویت


عقیده، نه فرد

به نظر بنده برخی از این بحثها که پیرامون افراد گذشته که الان در قید حیات نیستند درست نیست، چون آن فرد الان نمی تواند از بحث و استدلال خود دفاع کند

به خاطر همین نظر بنده این است که به جای اینکه دنبال این باشیم که عقاید کسی را نقد کنیم باید به دنبال این باشیم که عقیده را نقد کنیم

یعنی عقاید مختلف را بررسی کنیم و بدون اینکه بخواهیم متعصبانه یا کینه ورزانه برخورد کنیم آن را رد یا قبول کنیم

به هر حال ما الان از دسترسی به حقیقت مطلق محرومیم و نظراتی که بزرگان دین دارند نظر مطلق نیست. این بحث یک بحث کلی است و ربطی به این فرد یا آن فرد ندارد.

اما در مورد شهید مطهری باید بگم که با مطالعه ی برخی از آثار ایشان، ایشان را یک روشن فکر می دانم، البته نه روشنفکری که الان عوام می گویند، بلکه کسی که نگاهی به روز و جامع به مسائل دینی دارد و آثاری که از ایشان خوانده ام را متناسب با حال و روز الان میدانم.

بنده توصیه می کنم که آثار ایشان را مطالعه کنیم، اما این را بدانیم که هر کسی به جز ائمه اطهار علیهم السلام امکان خطا و اشتباه دارند

ای کاش روحانیون ما مقداری جسارت به خرج می دادند و مانند ایشان عمل می کردند. فضای حوزه نیازمند تحول است، نیازمند جسارت و نزدیک شدن به زندگی انسان عصر ظهور است

 


15:34   1390/9/23   چهارشنبه

امضاء: یا علی

تشکر کنندگان از این ارسال: mohamad hossein
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331412

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


جواب .... سوال ؟

نقل قول
عقیده، نه فرد

به خاطر همین نظر بنده این است که به جای اینکه دنبال این باشیم که عقاید کسی را نقد کنیم باید به دنبال این باشیم که عقیده را نقد کنیم


MohamadAli
15:34   1390/9/23   چهارشنبه

اولا من اصلا منظورم نقد نظر شهید مطهری یا کس دیگری نیست. چون اصلا من ( و احتمالا شما ) در این جایگاه نیستم.

ثانیا در جواب mohamad hossein باید بگم ایشون توی پست قبلی تلویحا تمام اثار شهید مطهری رو برای امروز بی کاربرد دونستن به جز سیری در نهج البلاغه تازه با این قید که فرمودن ( البته به نظر بنده کتاب سیری در نهج البلاغه بی ایراد نیست ). بعد اخرش هم گفتن "نمی شود یکجا در مورد آثار آقای مطهری قضاوت کرد و همه را با یک چوب راند".

ما که از سوال اول جواب قابل قبولی نگرفتیم !

اما سوال دوم اینه که علیرغم  تبلیغات سنگین اثار شهید مطهری و در انزوا قرار دادن اثار افرادی چون دکتر شریعتی در جامعه امروز چرا بازهم گرایش نسل جوان به خصوص دانشجو به سمت اثار تفکری چون دکتر شریعتی بیشتر است. شما چه نتیجه ای میگیرید ؟

(در ضمن با عرض معذرت از این کار غیر حرفه ای لطفا mohamad hossien بحث فقط عبد خدا یا ؟ رو ادامه بدن منتظرم)

 


4:58   1390/9/24   پنجشنبه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال: mohamad hossein
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331426

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


ما نمی خواهیم غیر از دیده ای / دیده تیز و دش و بگزیده ای

نقل قول : ثانیا در جواب mohamad hossein باید بگم ایشون توی پست قبلی تلویحا تمام اثار شهید مطهری رو برای امروز بی کاربرد دونستن به جز سیری در نهج البلاغه تازه با این قید که فرمودن ( البته به نظر بنده کتاب سیری در نهج البلاغه بی ایراد نیست ). بعد اخرش هم گفتن \\\"نمی شود یکجا در مورد آثار آقای مطهری قضاوت کرد و همه را با یک چوب راند\\\".

اولا من گفتم یک دسته از کتاب های آقای مطهری قابل استفاده است مانند سیری در نهج البلاغه احتمالا شما کلمه دسته و مانند را ندیده اید ثانیا  آیا حرف من درباره قضاوت یکجا نادرست بود؟ آیا بنا بر تقسیم بندی بنده که حرف من هم مبتنی بر آن بود می توان لفظ کهنگی یا تازگی را به همه آثار ایشان اطلاق کرد؟ حتی منظور من فراتر از آن بود یعنی بی انصافی است اگر بگوییم برخی از آثار ایشان قابل استفاده نیست آیا فردای شهادت ایشان بی استفاده شد یا ده سال بعد؟ باید گفت تعداد قابل توجهی از آنها تا سال ها قابل استفاده بود   

 


4:2   1390/9/28   دوشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال: محمد صادق
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331427

ارسال از: محمد صادق

تعداد ارسال: 22

تعداد تشکر از ایشان : 15

1390/7/27 :تاریخ عضویت


منتظر جواب سوال !

من حرف شما رو کاملا قبول دارم .

حالا منتظر یه جواب منطقی برای سوال دوم هست.

ممنون

 


8:11   1390/9/28   دوشنبه

امضاء: مستعلی

تشکر کنندگان از این ارسال: mohamad hossein
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331458

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


علت اظهار نظر پیرامون کتاب سیری در نهج البلاغه

من در ارسال قبلی خود یک مطلبی را جا انداختم که اجازه می خواهم ان را به همراه جواب به پست " عقیده نه فرد " (که در ارسال بعدی پیرامون آن صحبت خواهم کرد )پیش از جواب به بحث آقای شریعتی مطرح کنم

اگر من درباره کتاب آقای مطهری اظهار نظر کردم قصدم اظهار فضل و ادای کارشناسان را درآوردن نبود فرض کنید من نه اسمی از کتاب سیری در نهج البلاغه می آوردم نه اظهار نظر می کردم در این صورت هیچ مشکلی پیش نمی آمد.اما اگر نامی از کتاب خاص می بردم و آن را مثالی برای کتب قابل استفاده آقای مطهری می دانستم این برداشت می شد یا ممکن بود بشود که بنده کتاب نامبرده را تماما قابل استفاده می دانم آن وقت دو مشکل پیش می آمد که اولین آن این بود که دروغ نوشته ام فکر می کنم همین دلیل ما را از بازگو کردن دلیل دوم بی نیاز کند

 


13:42   1390/10/10   شنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331459

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


جواب به پست " عقیده نه فرد "

در پاسخ به این پست باید بگویم که مگر ما آقای مطهری را محکمه یا نقد می کنیم که نیاز به دفاع ایشان باشد؟ به دو نکته توجه شما را جلب می کنم:

اولا بنده در ابتدای کار با آقای مطهری کاری نداشتم بنده از یک پدیده اجتماعی صحبت کردم و آن عبارت بود از: " استقبال طراحان سیر مطالعاتی و اهل مطالعه کتب مذهبی از کتب آقای مطهری "ثانیا اگر هم می بینید بنده می گویم برخی از کتب آقای مطهری امروز قابل استفاده نیست به اذعان موافقان ایشان است. همان موافقینی که گاهی از خود ایشان جلوتر می روند

 


14:34   1390/10/10   شنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331460

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


ایستگاه دکتر شریعتی ( مقدمه )

من قبل از ورود به بحث چند نکته را مقدمتا عرض می کنم بعد وارد تحلیل شخصی خود شوم :

اولا همین مطلبی است که اشاره کردم یعنی این بحث من مانند بحث قبلی ام نیست که تا مجبور نشوم اظهار نظر شخصی نکنم. بنای من بر اظهار نظر  شخصی است.  ثانیا من می خواستم به برخی از مسلمات اشاره کنم. اول اینکه مرحوم شریعتی دلسوز اسلام و مسلمین بود و نیتش خیر بود و خدمت دوم اینکه ایشان قلم و بیان بسیار قوی داشت و واقعا در این دو زمینه استاد بود.   

 


3:59   1390/10/11   يکشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331461

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


ایستگاه دکتر شریعتی

قشز دانشجوی ما کارشناس امور دینی نیستند. لذا توانایی تشخیص مبانی فکری افراد مختلف را ندارند. حال اگر بگوییم قشر دانشجوی ما جذب قلم و بیان دلربای مرحوم شریعتی شده است , خیلی بیراه نگفته ایم. گواه این مطالب آن است که سردمداران موافقین و مخالفین ایشان اهل فن اند و با مبانی ایشان موافق و مخالف اند. گواه بعدی برای من آن است که من دانشجو یا هر انسان غیر اهل فن را ندیده ام که توانایی نقد یا ریشه یابی مبانی یا تحلیل  آثار ایشان را داشته باشد       

 


4:17   1390/10/11   يکشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331526

ارسال از: omar-sonnat.ir

تعداد ارسال: 1

تعداد تشکر از ایشان : 0

1391/1/3 :تاریخ عضویت


پرسش درباره آقای مطهری

من مطالبی از گوشه کنار شنیدم که آقای مطهری منکر وجود حضرت رقیه سلام الله بوده ولی خودم دراین باره چیزی ندیدم البته مطالبی در کتابهاشون دیدم که بی حرمتی  به عزاداری و رد بعضی از مقاتل بوده ولی این مورد ندیدم دوستان کسی این مورد دیدن؟

 


17:5   1391/1/3   پنجشنبه

امضاء: http://omar-obe.blogsky.com/

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331528

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


آدرس

با عرض سلام و تشکر بابت شرکت شما در بحث به کتاب "حماسه حسینی" مرحوم مطهری مزاجعه کنید شاید مطلب مورد نظر خود را بیابید اگر پیدا کردید به طور دقیق بیان کنید تا با هم گفت و گو کنیم

 


18:38   1391/1/14   دوشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331530

ارسال از: حسینی

تعداد ارسال: 20

تعداد تشکر از ایشان : 19

1390/4/8 :تاریخ عضویت


جواب "عمر-سنّت"

مطهری و بی حرمتی به عزاداری سیدالَشهداء؟؟؟

باز جای خوشحالی داره که شما هم مثل اون افرادی که به شما این مطالب غلط رو گفتند،مطلب رو قبول نکردید و میگید "شنیدم"...متاسفانه بسیاری فقط به خاطر روحیه مقلّدانه ای که دارن با پذیرفتن هر مطلبی از اشخاص به ظاهر استاد(!)، و حتی نقل اون در محافل مختلف آن هم از روی اطمینان ،آخرت خودشون رو نابود میکنن.

بنده مطالب ایشونو خوندم.ذره ای بی احترامی وجود نداره!فقط انتقاد به افراط و انحرافاتیه که در اون زمان در عزاداری ها وجود داشته(کما این که الان هم کم و بیش موجوده!)

تنها نکته ای که هست اینه که ایشون قریب به این مضمون در جایی گفته بود که سندی در رابطه ی با حضرت رقیه ندیده و نظرش این بوده...

حالا این دلیل میشه که چند نفر به ظاهر مسلمون بیان در مورد این عالم،نظر بدن و ایشون رو هتّاک بخونن.

 


4:19   1391/1/15   سه شنبه

امضاء:

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331531

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


یه دونه به نعل یه دونه به میخ

در مورد دختر امام حسین (ع) باید بگویم که بنده در چند مقتل دقت کردم سید الشهدا در آن زمان دو دختر به نامهای سکینه و فاطمه داشته است و آمده که در هنگام حرکت یکی را در آغوش حضرت زینب و دیگری را در آغوش حضرت ام کلثوم گذاشتند پس حضرت غیر از سکینه(س) دختر خردسال دیگری داشته که من جز فاطمه برای او نامی نیافتم و اگر آقای مطهری منکر نام رقیه شده باشد خیلی بی راه نیست و این مطلب حتی نظر دادن منفی درباره بعضی مقاتل که از روی غرض شخصی هم نبوده و صرفا نظر تحقیقات علمی است به نظر نمی آید که مشکلی داشته باشد

اما کتاب حماسه های حسینی ایشان مخالفانی دارد و کتابهایی در نقد آن نوشته شده است مانند کتابی که یکی از علمای بزرگ حال حاضر لبنان علامه جعفر مرتضای حسینی عاملی نوشته است

لذا به نظر من حقیقت چیزی بین عمر سنت و آقای حسینی است

 


17:38   1391/1/19   شنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   


کاربران عضو

کد ارسال: 159171331600

ارسال از: mohamad hossein

تعداد ارسال: 44

تعداد تشکر از ایشان : 22

1390/8/3 :تاریخ عضویت


نمونه جدید

در صحبتی که اخیرا با برخی از مردمعزیزمون داشتم همگی از رو برگردوندن یک عده از دین ناراحت بودند. از اونا پرسیدم آیا شما از نزدیکان خود کسی رو با این ویژگی سراغ دارید؟ همشون گفتن بله.

گفتم به نظر شما علتش چی میتونه باشه؟ مواردی رو گفتند. از جمله بیان دین به شکل سخت و پیچیده و بازی با الفاظ بود که بنده به عنوان یک دانشجو در رفقای خود می بینم.

کتب اسلامی دانشگاهی مثل اندیشه اسلامی / تاریخ اسلام و... نه تنها ذره ای تاثیر گذار نیست بلکه از هر زهری برای دانشجو تلخ تر و مایه غزای اونه. چون:

1. پر از الفاظ و غیر ملموسه

2. دلایلش ضعیفه به طوری که من خودم برای برخی از رفقام دلایل کتاب رو رد کردم و دلایلی که از نظر خودم قوی بود رو به جاش گفتم

ارجاع به کتبآقای مطهری در تدوین کتب مذهبی و در سیرهای مطالعاتی مصداقی از پیچیده کردن و تلخ کردن دینه

این نمونه ای بود که بنده اخیرا برخورد کردم و بد ندیدم که بعد از مدت ها به تالار گفتگوی ابوتراب بیام و با مخاطبان ابوتراب در میون بذارم

یا علی

 


18:4   1392/4/9   يکشنبه

امضاء: ساقی کوثری تو و من آذری تو / نوشان ز آب کوثر و برهان ز آذرم

تشکر کنندگان از این ارسال:
   

اولين | بعدي | 1 |  2 | قبلي | آخرين
تعداد مطالب در هر صفحه: 10 | 20 | 50  

نمایش همه

 

دسترسی سریع:

سایر گروه های این انجمن

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

10 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73634247

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67022065

. بازديدهاي امروز: 3887

. بازديدهاي دیروز: 5611

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: