به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• معرفی كتاب «فاطمة الزهرا سلام الله علیها بهجة قلب المصطفی»

موضوع: ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

کلمات کليدي: زهرا، فاطمه، کتاب

www.Aboutorab.comنوشته عالم بزرگوار احمد رحمانی همدانی علیه الرحمة در 40 فصل درباره ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مطالب بسیار مفید و مستند را بیان داشته است.

-        در این كتاب سخنانی از 13 محقق برجسته پیرامون عظمت حضرت زهرا سلام الله علیها ذكر شده است؛ هم چنین فضایل مشترك میان حضرت زهرا سلام الله علیها با سایر ائمه با استفاده از احادیث آمده است.

-        در فصل 4 این كتاب روایاتی در مناقب حضرت زهرا سلام الله علیها كه همراه با قسم می باشد. (در این روایات یا حدیث قدسی است كه خداوند متعال به عزت و جلالش قسم می خورد و منقبتی را به حضرت نسبت می دهد یا نبی مكرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه معصومین علیهم السلام كه در ذكر منقبتی از حضرت سوگند یاد نموده اند). در این فصل 20 روایت (با كیفیت ذكر شده) آمده است.

-        در فصل 5 مناقب حضرت زهرا سلام الله علیها كه در كتاب های اهل سنت ذكر شده است كه شامل 11 روایت می باشد.

-        فصل 6 به مناقبی از حضرت زهرا سلام الله علیها در احادیثی كه آن احادیث در كتاب های شیعه آمده است، اختصاص یافته است. در این فصل نیز 11 روایت ذكر شده است.

-        فصل 7 شامل روایاتی است كه دلالت دارند حضرت زهرا سلام الله علیها از سایر مخلوقات حتی انبیاء برتری دارد. (البته برتری وجود نبی مكرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امیر علیه السلام در این بین مستثنی گشته اند.)

-        فصل 8: در ذكر روایاتی است كه دلالت دارند بر این كه ایشان سرور بانوان اهل بهشت است.

-        در این كتاب پیرامون اخلاص عبادت حضرت، تسبیحات و نماز حضرت زهرا سلام الله علیها، احادیث و كلمات حضرت كه از طریق سنی و شیعه رسیده است مطالبی جالب و خواندنی آمده است.

-        در ادامه مباحثی درباره مذمت بخل و مدح سخاوتمندی و بیان ویژگی بدترین مردم است اسلام و خشمگین شدن حضرت با شیخین و بیان ویژگی بهترین مردم از امت اسلام و علت قیام نكردن امیرالمومنین علیه السلام به اخذ حقش پس از رسول مكرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، حدیثی كه نص در امامت امیرالمومنین علیه السلام دارد. و حدیث لوح و حدیث كساء ذكر شده است؛

-        هم چنین درباره صفات شیعه و حدیث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم راجع به زنان اهل جهنم و علت عذاب شدن، سخن حضرت فاطمه سلام الله علیها هنگام رحلت پدرش، احتجاج حضرت فاطمه سلام الله علیها با عمر و... اشعار منسوب به حضرت فاطمه سلام الله علیها نیز مطالبی آمده است.

-        هجرت حضرت زهرا سلام الله علیها (از مكه به مدینه) و ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها كه به امر پروردگار انجام شده است، و مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها از دیگر موضوعات این كتاب است كه پرحجم ترین فصل كتاب بدان پرداخته است.

-        در فصل پایانی حدود 260 كتاب پیرامون شخصیت عظیم حضرت فاطمه سلام الله علیها كه به زبان های فارسی یا عربی نوشته شده اند معرفی شده است.

 

نوشته شده توسط ویژه نامه در روز يکشنبه 1391/2/10 ساعت 15:3

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 3 از 2 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

9 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73629260

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67017421

. بازديدهاي امروز: 4511

. بازديدهاي دیروز: 4339

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: