به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• بازخوانی یک پرونده

موضوع: شُبَهات

کلمات کليدي: اهل سنت، بازخوانی یک پرونده، تشیع، شبهه، وهابیت

وَلَـیـَحمِـلُنَّ أَثــقَـالـَهُم وَ أَثـقَـالاً مَّعَ أَثـقَـالِـهِم وَلَیُسئَلُنَّ یَـومَ القِیَـــمَةِ عَمَّا کَـانوُا یـَفـتَرُونَ

عنکبوت - 13

و آنها علاوه بر بار سنگین گناهان خود ، بار گناهان هرکه را گمراه کرده اند نیز به دوش می کشند و در روز قیامت ازآنچه دروغ بسته اند سؤال خواهند شد

 

مکتب تشیع در هیچ زمان و تحت هیچ شرایط با ظلم و فساد سازش نکرده و تسلیم حکومت ها و حاکمان ظلم نشده است .

از این جهت ، همواره مورد تهاجم دشمنان بوده و حکومت های ظالم از هرگونه تلاش برای ضربه زدن به این مذهب کوتاهی نکرده اند .

در مکتب خلفا ، نه تنها آثاری از مبارزه با ظالمان و حکومت های فاسد به چشم نمی خورد ، بلکه تمام تلاش خود را در توجیه ظلم و استبدادِ حکومت های ظالم به کاربرده و با احادیثی که به رسول اکرم صلی الله علیه و سلم نسبت می دهند ، به پیروان خود القا می کنند که وظیفه ملت ، فرمانبرداری از حاکمان جامعه است اگرچه دامن آنها به ظلم و ستم آلوده باشد ؛ زیرا آنها مسئول کارهای خویش اند و ملت نیز مسئول کارهای خود است .[1]

باتوجه به آنچه بیان شد ، همواره حکومت ها با تمام توان و امکانات خود ، درحال مبارزه با مذهب شیعه بوده و از گسترش فرهنگِ ظلم ستیز آن جلوگیری کرده اند .

یکی از روش هایی که در طول تاریخ برای ضربه زدن به این مذهب مظلوم از آن استفاده کرده اند ، محکوم و مقصّر جلوه دادن مذهب تشیّع است .

شیعه را طوری معرفی کرده اند که چون با اکثریّت مسلمانان تطابق ندارد راه صواب را نمی پیماید ؛ درنتیجه همیشه باید پاسخگوی اعتقادات و اعمال خود باشد و این به طور طبیعی فرصت پرسشگری و انتقاد متقابل به اعتقادات و عملکرد عموم اهل تسنن را از شیعیان سلب کرده است .

ما معتقد نیستیم که شیعیان باید همیشه مهاجم و آغازگر باشند ، اما دفاع همیشگی نیز به نفع این مذهب نخواهد بود .

پس از ارتحال پیامبر اکرم تا کنون ، همواره شیعیان متّهم شناخته شده و علاوه بر تهمت ها و دروغ هایی که به این مذهب نسبت می دهند ، باطرح انبوهی از سؤالات و شبهات و جوّ سازی منفی ، این مذهب را در نظر سایر مسلمانان ، مذهبی باطل و بیگانه با اسلام معرفی کرده اند . 

چهار مذهب اهل تسنن باوجود اینکه دلیلی از قرآن و حدیث صحیح بر پیروی از آنها نیست و باوجود همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند ، جزء مذاهب رسمی اسلامی شناخته شده اند . اما مذهب تشیّع که با تمسک به آیات قرآن و احادیث صحیح نبوی همان مذهبی است که تمام مسلمانان باید از آن پیروی کنند ، مذهب رسمی اسلامی قلمداد نمی شود ، بلکه پیروانِ آن را کافر و مشرک می خوانند .

اگر تنها دروغ ها و تهمت هایی که از طرف اهل تسنن به شیعه نسبت داده شده آشکار شود ، اثبات حقانیت این مذهب نیاز به هیچ گونه دلیلی ندارد .

اگر تا کنون نیمی از آنچه اهل تسنن به عنوان سؤال و شبهات علیه شیعه مطرح کرده اند ، بر عملکرد و اعتقادات اهل تسنن مطرح می شد مذهب تشیع تا این حد مظلوم واقع نمی شد .

حال که لزوم پرسش سؤال و شبهه از اهل تسنن برای اثبات حقانیت مکتب تشیّع آشکار شد ، در این مَجال به پرسش هایی می پردازیم که تاکنون اهل تسنن به آن پاسخ نداده اند که البته جواب آن برای انسان های مُنصِف پُر واضح است .

امید است در مجامع علمی و جلسات مناظره و مباحثی که برگزار می گردد ، نه تنها به شبهاتی که اهل تسنن بر شیعه وارد می کنند پاسخ داده شود بلکه یک سؤال و شبهه هم بر مذهب تسنن مطرح شود ، تا حقانیّت شیعه بیش از پیش نشان داده شود ان شاءالله .

 

شما می توانید هر یکشنبه از مطالب جدید مربوط به این موضوع دیدن کنید

________________________________________________________

پی نوشت:

[1]. صحیح مسلم، 3/1474 ، کتاب الامارة ،باب فی طاعة الامراء وان منعوا الحقوق

 

 

نوشته شده توسط گروه وهابیت در روز يکشنبه 1391/2/10 ساعت 24:30

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 2.89 از 19 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

10 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73633660

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67021496

. بازديدهاي امروز: 3300

. بازديدهاي دیروز: 5611

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: