به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• آثار محبت امیرالمؤمنین علیه السلام از زبان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

موضوع: ولادت حضرت علی علیه السلام

کلمات کليدي: امام علی، امیرالمومنین، پیامبر، محبت، محبت علی

عبدالله بن عمر گوید: از پیامبر صلی الله علیه و آله درباره علی بن ابیطالب علیه السلام پرسیدم حضرت فرمودند: چرا گروهی مقام کسی را انکار می کنند که جایگاهش در پیشگاه خداوند همانند منزلت و جایگاه من در پیشگاه خداوند است. آگاه باشید که هر کس علی را دوست بدارد مرا دوست داشته است، و هرکس مرا دوست بدارد خداوند از او راضی است، پس هرکس خداوند از او راضی باشد بهشت را به او پاداش دهد، بدانید که هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد خداوند نماز و روزه و عبادتش را قبول می کند و دعایش را مستجاب می نماید.

www.Aboutorab.comبدانید که هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد فرشتگان برای او طلب آمرزش می کنند و درهای بهشت برایش گشوده می شود تا از هر دری که بخواهد بدون حساب وارد بهشت شود، آگاه باشید که هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد از دنیا خارج نمی شود تا این که از حوض کوثر بیاشامد، از درخت طوبی بخورد و جایگاهش را در بهشت بنگرد.

بدانید که هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد خداوند در بهشت به تعداد رگ های بدن او به او حوریه می دهد و درباره هشتاد نفر از خاندانش شفاعت او را می پذیرد و در برابر هر تار موئی که در بدن دارد شهری در بهشت از آن او می شود.

بدانید که هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد خداوند ملک الموت (عزرائیل) را با رفق و ملایمت به سوی او می فرستد و خداوند عزیز و باعظمت، ترس و نگرانی از (نکیر و منکر) را از او بر طرف می سازد. و قلبش را نورانی کند و رویش را سفید گرداند.

بدانید هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد خداوند او را از آتش نجات دهد؛ آگاه باشید که هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد خداوند حکمت را در دلش استوار گرداند و سخن درست را بر زبانش جاری سازد و درهای رحمت را برایش بگشاید.

بدانید هر کس علی علیه السلام را دوست داشته باشد فرشته ای از زیر عرش ندایش دهد که ای بنده خدا، عمر را از سر بگیر و از نو شروع کن که خداوند همه گناهانت را بخشید.

بدانید هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد روز قیامت در حالتی می آید که سیمایش چون ماه در شب چهارده می درخشد، بدانید هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد خداوند تاج کرامت و بزرگواری را بر سر او می نهد. بدانید که هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد چون برقی جهنده از صراط می گذرد.

بدانید که هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد و ولایت او را بپذیرد خداوند برای او بیزاری از آتش و جواز عبور از صراط و امان از عذاب را می نویسد. بدانید هر کس علی علیه السلام را دوست بدارد هیچ پرونده و دفتری برای محاسبه او گشوده نخواهد شد و هیچ میزانی برای سنجش اعمال او نسب نخواهد شد و به او گفته می شود بدون حساب داخل بهشت شو.

بدانید هر کس آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین را دوست بدارد از حساب و میزان و صراط در امان است؛ هر کس آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین را دوست بدارد ملائکه با او مصافحه می کنند و پیامبران با او دیدار می کنند و هر حاجتی که از پیشگاه خداوند دارد بر آورده می شود.

بدانید که هر کس با دوستی آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین از دنیا برود من بهشت را برای او به عهده می گیرم، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله این جمله آخر را سه بار تکرار فرمود(1).

همچنین در كتاب «ینابیع الموده» نوشته عالم بزرگ اهل سنت شیخ سلیمان بلخى حنفى، روایتى است به نقل ازحضرت امام رضا علیه السلام از پدرانش از امیرالمؤمنین علیه السلام از رسول خدا صلی الله علیه و آله كه آن حضرت فرمودند:

یا علی علیه السلام! خوشا به حال كسى كه تو را دوست بدارد و امامتت را تصدیق مى كند و واى بر كسى كه تو را دشمن بدارد و امامتت را انكار مى نماید. عاشقان تو میان اهل آسمان ها معروف و شناخته شده اند، آنان اهل دین هستند، پارسا و پاك دامنند، خوبى از چهره آنان نمایان است، فروتن و خاكسارند، دیدگانشان فرو افتاده و دل هایشان مالامال ترس از عظمت خدا و عقاب اوست، بى تردید حقّ ولایت و امامتت را مى شناسند و زبانشان به فضل تو گویاست، دیدگانشان از راه مهر و محبّت بر تو و امامان از فرزندانت گریان است، به آنچه خدا در كتابش آنان را فرمان داده و به آنچه من به آنان فرمان داده ام و آنچه تو به آنان فرمان داده اى و به آنچه اولواالامر از امامان بر پایه قرآن و سنت به آنان فرمان داده اند عمل مى كنند، آنان اهل تعامل با یكدیگرند و به یكدیگر محبّت مى ورزند، ملائكه بر آنان درود مى فرستند و بر دعایشان آمین مى گویند و براى گناه كارشان درخواست آمرزش مى نمایند.

 

پی نوشت:

1. بحارالانوار، ج 39، ص 277، حدیث 55

 

نوشته شده توسط ویژه نامه در روز چهارشنبه 1391/2/27 ساعت 18:45

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 0 از 0 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

10 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73634765

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67022561

. بازديدهاي امروز: 4405

. بازديدهاي دیروز: 5611

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: