به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• حیوانات و تبرّی از دشمن اهل بیت

موضوع: ارتباط با حیوانات

کلمات کليدي: انصار، تبری، دشمن، سگ، منافق

سید مرتضی در عیون معجزات با استناد از ابو هریره روایت کرده است:

روزی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نماز می خواندند بعد از تمام شدن نمازشان در گوشه ای از مسجد نشستند و مردم را نصیحت می کردند. در همان حال یک انصاری بلند شد و گفت: سگ فلان شخص لباس هایم را درید و ساق پایم را گاز گرفت و نگذاشت به نماز برسم. روز دیگر نیز شخصی آمد و گفت: سگ فلان شخص پای پدرم را گاز گرفته و نگذاشته به نماز جماعت برسد. ایشان فرمودند: به همان جایی بروید که سگ پای این دو شخص را گاز گرفته اگر سگ هار باشد کشتن آن واجب است. پس با رسول خدا به در منزل آن شخص رفتیم و صاحب آن سگ را صدا کردیم. سپس پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: برو و سگ هارت را بیرون بیاور. سگ تو دیروز و امروز پای دو نفر را گاز گرفته است. پس او نیز سگ خود را پیش ایشان آورد.

زمانی که سگ ایشان را دید به زبان فصیح عربی گفت: یا رسول الله! چرا شما به اینجا آمدید؟ رسول خدا صلی الله و علیه و آله و سلم ماجرا را برای او فرمودند. پس سگ گفت: یا رسول الله! آن دو نفر که ساق پایشان را گاز گرفتم از انصار بودند و منافق هستند و در ظاهر ایمان آورده اند، ولی در باطن برادر و وصی شما، علی ابن ابیطالب علیه السلام را لعن و نفرین می کنند. اگر این چنین نبود من پایشان را گاز نمی گرفتم. آنگاه رسول خدا صلی الله و علیه و آله و سلم خداوند تبارک و تعالی را به خاطر وصی و برادری که به ایشان داده شکر کردند. سپس به صاحب سگ فرمودند: مواظب این سگ باش.


 

* منبع : پانصد و چهل وشش فضائل و کرامات از امام علی (ع)

 

نوشته شده توسط Ehsan در روز سه شنبه 1391/5/24 ساعت 14:2

من این مطلب را پسندیدم


نظرات ارسال شده 2 نظر:

Ehsan:

نظر دوستمان محمد علی قسمتی از آیه 179 سوره اعراف می باشد. که به احتمال زیاد منظورشان از چهارپایان همان انصار منافق می باشد. لطفا نظرات خود را شفاف تر و به همراه ترجمه ذکر نمایید یا حداقل آدرس آیه موردنظر را درج کنید. با تشکر


محمد علی:

اولئک کالانعام بل هم اضل

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 3 از 4 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

16 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73675251

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67059468

. بازديدهاي امروز: 10374

. بازديدهاي دیروز: 4285

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: