به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• جنایات پیروان عبدالوهاب

موضوع: 8 شوال - تخریب بقیع

کلمات کليدي: 8 شوال، تخریب بقیع، وهابیت

 

تخریب بارگاه امام حسین علیه السّلام، آغاز هتک حرمت ها

حمله وهابیون به کربلا از سال 1216 قمری آغاز شد و تا سال 1225 ادامه یافت. در اولین یورش، امیر سعود در رأس لشکری، شهر کربلا را محاصره کرد و سپاه وی به زور وارد شهر شد.(1)

بیشتر مردم را در بازارها و خیابان ها به قتل رساندند، گنبد روی قبر امام حسین علیه السّلام را ویران کردند و صندوق روی قبر را که از زمرد و یاقوت و جواهرات دیگر زینت یافته بود، به غارت بردند. لشکر امیر سعود، نزدیک ظهر در حالی از شهر خارج شدند که نزدیک به دو هزار تن از اهالی کربلا را کشته بودند! (2)

وهابیون و هتک حرمت قرآن

در سال 1217 وهابیون به دستور امیر عبد العزیز، شهر طائف را غارت و خانه ها را ویران کردند. جمعی از مردان و زنان مسلمان را لخت و عریان در بیابان های طائف رها ساختند. پس از 31 روز که به صورت گدا درآمده بودند، به آن ها مشتی ذرت دادند و به شرط وهابی شدن، از کشتنشان گذشتند.(3) طفل های شیرخوار را بر روی سینۀ مادرانشان سر می بریدند و عده ای را که مشغول فراگرفتن قرآن بودند، کشتند!

بقیع قبل از حکومت وهابیت

بعد از غارت خانه ها، به دکان ها و مساجد رفتند و گروهی را که در حال رکوع و سجود بودند، به قتل رساندند.(4)

تجاوز به حریم قرآن، به حدی گسترده بود که در شهر بزرگ طائف، تنها سه نسخه از دست اشقیای وهابی سالم ماند. وهابیون در یک اقدام گستاخانه، همۀ کتب ارزشمند موجود در منطقه را که تعداد بیشماری قرآن،تفسیر و کتب حدیث در میانشان بود، پاره پاره کردند و به زیر پا انداختند؛ اما با عنایت الهی، همۀ اوراق قرآن به بالا رفت و حتی یک برگ آن بر زمین نیفتاد، در حالی که از وزش باد خبری نبود.(5)

تخریب قبۀ زادگاه پیامبر صلّی الله علیه و آله

پس از فجایع وهابیون در طائف، علمای مکه، حکم به کفر وهابیون دادند. از این رو در هشتم محرم 1218 این فرقه به مکه یورش برده، آن را اشغال کردند. صبح همان روز وهابی ها همراه با عدۀ بسیاری از مردم مکه که با آن ها بیعت کرده بودند، با بیل و کلنگ به گورستان جنت المعلی حمله و گنبدهای زیادی از این گورستان و نیز قبور جناب ابوطالب، عبدالمطلب و اولاد پیغمبر را خراب کردند.

همچنین «خانۀ حضرت خدیجه را خراب کرده به توالت تبدیل کردند. زادگاه رسول اکرم صلّی الله علیه و آله را ویران ساخته و به محلّ خرید و فروش حیوانات تبدیل کردند که البتّه با تلاش افرادی از چنگال وهابی ها در آمد و به کتابخانه مبدّل شد. آنان قبّۀ زادگاه پیامبر صلّی الله علیه و آله در معلی ویران و با خاک یکسان ساختند و هنگام تخریب طبل می زدند و رقص و آوازخوانی می کردند.»(6)

بدین ترتیب وهابیون تمام آثار مکه غیر از کعبه را ظرف 3 روز ویران کردند آن ها 41 روز در مکه ماندند و در این مدت مردم را به توبه(!) واداشتند و از کارهایی مانند توسل و زیارت قبور که به اعتقادشان شرک بود منع می کردند. در پی آن سعود دستور داد کتاب های محمد بن عبد الوهاب و عقاید او را فرا گیرند و آن ها را تدریس کنند. (7)

غارت اشیای حرم پیامبر صلّی الله علیه و آله و منع زیارت قبور

وهابی ها در سال 1220 تمام اشیای گرانبهای حرم پیغمبر صلّی الله علیه و آله را غارت و مردم را از زیارت قبر پیامبر و ائمۀ بقیع علیهم السّلام بر حذر داشتند و سپس هم با عدّه ای از مردم تمام آثار و قبور بقیع را خراب کردند.(8)

تعرض به کاروان های زیارتی و منع زیارت خانه خدا

در سال 1221 وهابی ها به سرکردگی سعود به نجف اشرف حمله کردند؛ اما به دلیل مقاومت گروهی از مردم و طلاب دینی به فرماندهی شیخ جعفر کاشف الغطاء موفق به محاصره شهر نشدند. آن ها در سال 1221 نیز در حمله به نجف ناکام ماندند؛ به همین سبب بار دیگر به مکه و مدینه یورش بردند و به غارت حجاج بیت الله الحرام و محاصرۀ آن دو شهر مقدس پرداختند.

علاوه بر این در حمله به نجف و کربلا نیز در بسیاری از اوقات متعرض کاروان های زیارتی و قبائل شیعی  مذهب می شدند.(9)

وهابیان کلیۀ جواهرات و اشیای گرانبهای حرم مطهر پیامبر و حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السّلام را به غارت بردند.

کاروان حجاج عراقی از سال 1220، کاروان حجاج شامی از سال 1221 و کاروان مصر از سال 1222 توسط وهابی ها از حج منع شدند؛ بنابراین برنامه حج از عراق چهار سال، از شام سه سال و از مصر دو سال قطع شد تا اینکه با سرنگونی نخستین دولت سعودی در سال 1224، مدینه منوره و مکه معظمه از وجود وهابیان آزاد شد.

کشتار زنان و کودکان بی گناه و زائران حرم سید الشهدا علیه السّلام

در سال 1225 وهابی ها به فرماندهی عبد اللّه بن سعود با یورش به سرزمین حوران واقع در خاک سوریه، دارایی مردم را به تاراج بردند، غلات آن ها را سوزاندند، انسان های بی گناه را کشتند، زنان را اسیر و کودکان را به قتل رساندند.

در همان سال بار دیگر نجف اشرف و کربلای معلی را محاصره کرده، دست به راهزنی زدند. از جمله زائرانی را که از زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السّلام در نیمه شعبان باز می گشتند، مورد هجوم قرار دادند و حدود یکصد و پنجاه نفر از عرب و غیر عرب را به شهادت رساندند.

تخریب زادگاه حضرت زهرا سلام الله علیها

در سال 1343 وهابی ها بار دیگر قبه ابن عباس و دیگر قبور طائف و قبرهای جناب عبد المطلب، ابوطالب و حضرت خدیجه همسر پیامبر و زادگاه حضرت زهرا علیهم السّلام و همۀ شعائر اسلامی مکه را ویران کردند.

تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السّلام

در سال 1344، وهابیون پس از اشغال مکه،به مدینه روی آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر،آن را اشغال نمودند. قبور ائمۀ بقیع و دیگر قبور همچون قبر ابراهیم فرزند پیامبر و زنان آن حضرت، قبر ام البنین مادر حضرت عباس، قبه عبداللّه پدر پیامبر صلّی الله علیه و آله، اسماعیل پسر امام جعفر صادق علیه السّلام و ... را خراب کردند.

ضریح فولادی ائمۀ بقیع را که در اصفهان ساخته و به مدینه حمل شده بود، از روی قبر حضرت امام حسن مجتبی، امام زین العابدین، امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السّلام برداشته و دزدیدند. قبور عباس عموی پیامبر و فاطمه بنت اسد مادر امیرالمؤمنین را که با قبور چهار امام همام در زیر یک قبه بودند نیز ویران کردند.

همچنین زادگاه امام حسن و امام حسین علیه السّلام در مدینه، قبور شهدای بدر و نیز بیت الاحزانی را که امیرمؤمنان برای حضرت زهرا علیهما السّلام ساخته بودند ویران کردند.

به آتش کشیدن کتابخانه بزرگ  المکتبه العربیه

وهابی ها در طول سال های جنایات خود، به تخریب اماکن مقدس مسلمانان اکتفا نکردند، بلکه به سبب قرارداد محمد بن عبد الوهاب با انگلستان،به تخریب اماکن فرهنگی نیز دست زدند.

یکی از کارهای دردناک که وهابیت در این راستا مرتکب شد، آتش زدن کتابخانه بزرگ «المکتبه العربیه»بود که  بیش از 60 هزار عنوان کتاب کم نظیر و بیش از 40 هزار نسخه خطی منحصر به فرد داشت.

حمله خونین مکه

عمّال وهابی رژیم آل سعود در چهارم ذی الحجه 1407ق (9 مرداد 1366 ش) هزاران نفر از حجاج بیت اللّه الحرام را به جرم سر دادن فریاد برائت از مشرکین در مکه به خاک و خون کشیدند که بر این اساس در ایران سه روز عزای عمومی اعلام شد.

بی شک،مطالعه مشاهدات حجاج حاضر در این واقعه تلخ می تواند بیانگر عمق جنایات وهابیت باشد.

جنایت های سپاه صحابه

در سال 1997 میلادی،گروه تروریستی سپاه صحابه در پاکستان تشکیل شد که عوامل آن وهابی هستند و تاکنون هزاران شیعه مظلوم و بی گناه را به جرم دفاع از ولایت اهل بیت علیهم السّلام به شهادت رسانده است.

تکرار فاجعه

در عاشورای 1425 گروه وهابیالقاعده با انفجارهای متعدد در کربلا باعث شهادت تعداد بسیاری از عزاداران از جمله زن و کودک شد.

کشتار عزاداران امام موسی کاظم علیه السّلام

در 25 رجب 1426 مصادف با شهادت امام موسی کاظم علیه السّلام وهابیون با پخش غذاهای مسموم در اطراف حرم آن امام همام و نیز انجام انفجارهای متعدد در کاظمین بین صفوف عزاداران امام موسی کاظم علیه السّلام باعث شهادت 1500 نفر از شیعیان عزادار شدند.

جنایت های طالبان وهابی در افغانستان

در اواخر سال 1372 شمسی گروهی وهابی به نام طالبان در افغانستان وارد صحنه نبرد شدند که از سوی آل سعود عربستان و آمریکا حمایت می شدند. در شهریور 1375 کابل را تصرف کردند و به کشتار مسلمانان شیعی پرداختند. در 17 مرداد 1377 زنان و مردان و کودکان را از پشت بام ها به رگبار بستند و اهالی شهر مزارشریف را قتل عام کردند؛ سپس با هجوم به بیمارستان ها، بیماران شیعه را روی تخت ها به شهادت رساندند.

در عاشورای 1267 شیعیان قندهار در حسینیه ها مشغول عزاداری بودند که ناگهان وهابیان جنایتکار با اسلحه هجوم آوردند و عدۀ فراوانی از شیعیان بی دفاع مظلوم را به فجیع ترین وضع به قتل رساندند.

وهابیت و انفجار در اهواز

در جریان دستگیری عوامل بمب گذاری های پیاپی سال 1384 در اهواز، روشن شد که از مجموع 64نفر دستگیر شده، 44 نفر دارای عقاید وهابیت بودند که توسّط آل سعود عربستان و برخی جوامع غربی حمایت می شدند.

انفجار بزرگ در مسجد تاریخی براثا

در عملیات انتحاری هجدهم فروردین 1385 در مسجد تاریخی براثای بغداد، بیش از 96 نفر کشته و 310 نفر زخمی شدند.

در همان سال بار دیگر نجف اشرف و کربلای معلی را محاصره کرده، دست به راهزنی زدند. از جمله، زائرانی را که از زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السّلام در نیمه شعبان بازمی گشتند، مورد هجوم قرار دادند و حدود یکصد و پنجاه نفر از عرب و غیر عرب را به شهادت رساندند.

انفجار در حرم عسکریین علیهما السّلام

در 23 خرداد 1386 تروریست های تکفیری با بمب گذاری در حرم امام هادی و امام حسن عسکری علیهما السّلام، گنبد و بارگاه حرم در سامرا را ویران کردند و داغ دیگری بر دل شیعیان نهادند.

یک هفته پس از انفجار در سامرا، علمای وهابی از جمله شیخ عبد الرحمن براک، شیخ ممدوح العربی، دکتر ناصر العمر، ابن جبرین و نیز مفتی وهابی کویتی ها فتوای نابودی دیگر ضریح ها در عراق به ویژه ضریح سید الشهدا علیه السّلام را صادر کردند.

حمله وهابیان افراطی به حجاج  بحرینی

در مهرماه 1386 گروهی از وهابیان تندرو با کمین در کوچه های اطراف مسجد الحرام پس از مشاهده مینی بوس شیعیان بحرینی با خرده شیشه های تیز و برنده به سوی حجاج شیعه یورش بردند و اقدام به فحاشی کردند.

آنچه بیان شد،تنها گوشه ای از جنایت هایی است که وهابیت در طول حیات چند صد ساله خود به پیکرۀ شیعه روا داشته و از آن ها هدفی جز نابودی اسلام و تشیع را دنبال نمی کند. در بیان جنایات این فرقه ضاله همین بس که کعبه، قبله مسلمین را به ملک شخصی خود و آل سعود تبدیل کرده و حج را دستمایه اهداف شوم خویش نموده اند؛ آن ها کتاب هایی را با نام مرحوم علامه عسکری و آیت اللّه جعفر سبحانی در مدینه و بقیع توزیع می کنند در حالی که این بزرگواران صاحب این تألیفات نیستند! موسم حج را به عرصۀ تبلیغاتی خود مبدل کرده اند و به نشر افکار انحرافی خویش می پردازند. کتب ضاله علمای خود را رایگان در میان حجاج توزیع می کنند تا جایی که فقط در حج سال 1381، ده میلیون و 586 هزار جلد کتاب به بیست زبان زنده دنیا را در میان زائران خانه خدا توزیع کردند و حاجیان ما باید همواره مواظب گمراهی های آن ها باشند. جنایت های فرهنگی وهابیون به حدی است که در این مجال نمی گنجد.

 -------------------------------------------------

[1] سید محمد حسن قزوینی

[2] محمد باقر حسینی زفره ای اصفهانی، قصه  عجیب استعمار،دار النشر قم، چاپ اول، بهمن 86، ص 811.

[3] سید محمد حسن قزوینی، پیشین، ص 23.

[4] محمد باقر حسینی زفره ای اصفهانی، پیشین، ص 211.

[5] ایوب صبری پاشا،تاریخ وهابیان،ترجمه  علی اکبر مهدی پور، نشر طوفان ،چاپ اول، پاییز 1377 ،ص 26.

[6] پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب  اسلامی. www.irdc.ir

[7] سید محمد حسن قزوینی، پیشین، ص 73.

[8] همان، ص 04.

[9] علی اصغر فقیهی، تاریخ و عقاید وهابیان، ص 3.

 

نوشته شده توسط ویژه نامه در روز پنجشنبه 1391/5/26 ساعت 16:35

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 0 از 0 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

سایر صفحات این موضوع

نه قبله در تو که قبله نماست در تو بقیع

جلوه جنّت به چشم خاکیان دارد بقیع

تخریب کرده اند حرم و بارگاهتان

مداحی تخریب بقیع

حاجت وصل (تخریب بقیع)

کلیپ تخریب بقیع

کلیپ سخنرانی آیت الله وحید برای بقیع

کلیپ آخر برات شیعه حرم می سازه

گالری عکس ویژه تخریب بقیع

اینجا اسلام غریب است!

چه زیبا و غریبانه آرام گرفته ای!

پیامک سالروز تخریب بقیع

مداحی ویژه تخریب بقیع

سخنرانی ویژه تخریب بقیع

زیارت و صلوات صوتی بقیع

کلیپ تخریب بقیع

کلیپ گزارشی از بقیع

نسیم بقیع

گلستان بقیع

جلوه جنت

نقدی بر اندیشه وهابیت در تخریب قبور بقیع

زیارت نامه بقیع

پیامک ویژه سالروز تخریب بقیع

پوستر سالروز تخریب حرم بقیع

گالری عکس بقیع و حرم آن

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

10 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73632513

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67020477

. بازديدهاي امروز: 2153

. بازديدهاي دیروز: 5611

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: