به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• کارشکنی های... (خطابه بخش6)

موضوع: خطابه غدیر

کلمات کليدي: کارشکنی، منافقین، کارشکنی های منافقین

 

 

بخش ششم: اشاره به كارشكني هاي منافقين

 

هان مردمان! « ايمان آوريد به خدا و رسول او و نورى كه » (تغابن / 8) همراهش فرود آمده « پيش از آن‏ كه چهره ‏ها را تباه و باژگونه كنيم، يا چونان اصحاب روز شنبه (يهوديانى كه بر خدا نيرنگ آوردند) رانده شويد ». (نساء / 47)

به خدا سوگند كه مقصود خدا از اين آيه، گروهى از صحابه‏ اند كه آنان را با نام و نَسَب مى ‏شناسم؛ ليكن به پرده ‏پوشى كارشان مأمورم. آنك هر كس پايه ‏ى كار خويش را مهر يا خشم على در دل قرار دهد و بداند كه ارزش عمل او، وابسته به آن است.

هان مردمان! نور از سوى خداوند عزّوجلّ در جان من، سپس در جان علىّ‏ بن ابى‏ طالب و آن ‏گاه در نسل ‏او تا قائم مهدى - كه حقّ خدا وتمامى حقّ ما را مى ‏ستاند - جاى گرفته است ؛ چرا كه خداوند عزّوجلّ ما را دليل و حجّت قرار داده بر كوتاهى‏ كنندگان به عمد، ستيزه‏ گران، ناسازگاران، خائنان و گنه‏ كاران و ستمگران و غاصبان از تمامى جهانيان.

هان مردمان! هشدارتان مى ‏دهم: همانا من رسول خدايم. پيش از من نيز رسولانى آمده و سپرى شده ‏اند . پس آيا اگر بميرم يا كشته شوم، به جاهليت برمى ‏گرديد؟ « و آن‏ كه به قهقرا برگردد، هرگز خدا را زيانى نخواهد رسانيد و او سپاس‏ گزاران شكيبا را پاداش خواهد داد » . (آل‏عمران / 144) هان! على و فرزندان من از نسل او، داراى كمال شكيبايى و سپاس‏ گزارى‏ اند.

هان مردمان! « اسلامتان را بر من منّت نگذاريد » ؛ (حجرات / 17) و بر خدا نيز، كه اعمالتان را بيهوده و تباه خواهد كرد و او بر شما خشم خواهد گرفت و شما را به « شعله‏اى از آتش و مس گداخته » (الرحمن / 35) گرفتار خواهد كرد. به يقين پروردگار شما در « كمين‏گاه است » . (فجر / 14)

هان مردمان! به ‏زودى پس از من امامانى خواهند آمد و « شما را به آتش خواهند خواند. آنان در روز رستاخيز، تنها و بى‏ياور خواهند بود». (قصص / 41)

هان مردمان! آگاه باشيد كه خداوند و من از آنان بيزاريم.

هان مردمان! حتماً آنان و ياران و پيروان و تابعانشان « در پست‏ترين جايگاه آتش خواهند بود » (نساء / 145) و « چه جايگاه بدى است منزل متكبران ». (نحل / 29) هان! كه آنان اصحاب صحيفه‏ اند. اكنون هر كس در صحيفه‏ ى خود نظر كند!!

هان مردمان! اينك جانشينى خود را به عنوان امامت و وراثت به امانت به جاى مى ‏گذارم در نسل خود تا برپايى روز رستاخيز و اكنون، مأموريت تبليغى خود را انجام دادم تا برهان بر هر شاهد و غايب باشد و نيز بر همه ‏ى آنان كه زاده شده يا نشده‏اند. « پس بايسته است، اين سخن را حاضران به غايبان و فرزنداران به فرزندان تا برپايى رستاخيز ابلاغ كنند.» و به زودى گروهى پس از من، امامت را چپاول كرده، با پادشاهى جابه ‏جا كنند.

 هان! خشم خدا بر غاصبان و چپاول ‏گران و البتّه به زودى «به كار شما ، جن و انس» (الرحمن / 31) خواهد پرداخت. آن ‏كه مى‏پردازد - عذاب خواهد كرد - و « شعله‏هاى آتش و مس گداخته بر سر شما ريخته خواهد شد و در آن هنگام هرگز يارى نمى‏ شويد ». (الرحمن / 35)

هان مردمان! همانا خداوند عزّوجلّ شما را به خود رها نخواهد كرد « تا ناپاك را از پاك جدا كند و هر آينه خداوند شما را بر غيب آگاه نمى‏ سازد ». (آل‏عمران / 179)

هان مردمان! هيچ سرزمينى نيست مگر اين ‏كه خداوند به خاطر تكذيب اهل آن - حق را - آن را پيش از برپايى رستاخيز نابود خواهد كرد و آن سرزمين را به امام مهدى خواهد سپرد و حتماً خداوند وعده ‏ى خود را انجام خواهد داد.

هان مردمان! شمار فزونى از گذشتگان شما، گمراه شدند و خداوند نابودشان كرد و همو نابودكننده‏ ى آيندگان است. خداوند فرموده:

 « آيا پيشينيان را تباه نكرديم؟ و در پس آنان ، آيندگان را نابود نساختيم؟ آرى با مجرمان اين چنين كنيم . واى بر ناباوران در روز رستاخيز » . (مرسلات / 19 - 16)

هان مردمان! همانا خداوند مرا فرمان داده و بازداشته و من نيز به دستور او به على امر و نهى كرده ‏ام؛ پس دانش امر و نهى در نزد على است. فرمان او را بشنويد تا سلامت مانيد و اطاعتش كنيد تا هدايت شويد و از آن ‏چه باز مى‏ دارد، خوددارى كنيد تا راه يابيد و به سوى مقصد او حركت كنيد « و هرگز راه‏هاى پراكنده، شما را از راه او بازندارد » . (انعام / 153)

 

نوشته شده توسط گروه غدیر در روز جمعه 1392/9/22 ساعت 26:6

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 0 از 0 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

سایر صفحات این موضوع

بیعت رسمی (خطابه بخش11)

حلال و حرام (خطابه بخش10)

طرح بیعت (خطابه بخش 9)

حضرت مهدی عج(بخش8 خطابه)

پیروان اهل بیت ع (خطابه بخش7)

تأکید پیامبر ص (خطابه بخش5)

دست مولا (بخش 4خطابه)

اعلان رسمی (بخش3 خطابه)

ای رسول ما (بخش2 خطابه)

ستایش خدای را (بخش1 خطابه)

خطابه غدیر، آیینه بندگی

محور سخن در خطابه غدیر

کریم اهل بیت در غدیر

امام آشکار

راه

افسوس

خطابه در یک نگاه

همه غیر از امیر (ع)

صاحب امروز گنجینه های علم

رد عقیده مجاهدین خلق در خطابه غدیر

محور سخن در خطبه غدير

25 نکته در خطابه غدیر

کیفیت خطابه و جزئیات خطبه غدیر

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

11 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73636317

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67024006

. بازديدهاي امروز: 914

. بازديدهاي دیروز: 5043

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: