به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• تجارت 1

موضوع: آداب تجارت

کلمات کليدي: بازار، تجارت

تصوّر اکثر ما از کسب مال و منال دو گانه است یا افراطی یا تفریطی بعضی دل از کار کردن و پول روی پول گذاشتن نمی کنند حتی اگر به کاربیشتر هم نیاز نداشته باشند و بعضی در سوی مقابل آنها عدم تلاش برای روزی برای خود و خانواده را به پای دین می گذارند که دنیا طلبی آفتی بس بزرگ است حتی اگر خانواده آنها به کمترین ها هم محتاج باشند خود را به تکاپو وانمی دارند که در خیل دنیا طلبان خدایه نکرده قرار نگیرند !!!

شخصی به امام صادق علیه السّلام فرمود : ما دنیا را طلب می کنیم و می خواهیم که مال و ثروت دنیا به ما رو کند . حضرت سؤال نمودند که برای چه می خواهی ؟برای آنکه خرج خود و عیال خود بکنم، صله ی رحم کنم، صدقه دهم، حج و عمره انجام بدهم .حضرت فرمودند کسب مال و ثروت برای این ها دنیا طلبی نمی باشد ، طلب آخرت است .

امیر المؤمنین حضرت علی علیه السّلام فرمودند :

حق تعالی به داوود پیامبر خطاب فرمودند: تو بنده ی شایسته ای بودی اگر از بیت المال نمی خوردی ، و به دست خود کسب روزی می کردی . چون این خطاب رسید حضرت داوود علیه السّلام 40 روز گریست . سپس خداوند به آهن امر فرمودند که برای داوود ،بنده ی من، نرم شو پس آهن در دستان آن حضرت مانند موم نرم شد و حضرت هر روز یک زره به دست خود می ساخت و 1000 درهم می فروخت تا آنکه 360 زره ساخت و از بیت المال بی نیاز شد .

امیر المؤمنین حضرت علی علیه السّلام فرمودند :

در بازار بسیار یاد خدا بکنید در زمانی که مردم مشغول دنیا باشند که کفاره ی کناهان شما باشد و باعث زیاد شدن حسنات شما می شود و شما را از غافلان ننویسند و زمانی که می خواهید مایحتاج خود را از بازار بخرید در وقت داخل شدن به بازار بگویید :

اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و اشهد ان محمدا عبده و رسوله صلی الله علیه و آله ، اللهم انی اعوذبک من صفقه خاسره و یمین فاجره و اعوذبک من بوار الایم

 

نوشته شده توسط کلباسی در روز چهارشنبه 1390/5/5 ساعت 10:5

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 3 از 1 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

7 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73620320

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67009183

. بازديدهاي امروز: 5024

. بازديدهاي دیروز: 4030

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: