به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• ماموریت اعجاب آور در یمن

موضوع: [3] از هجرت تا واقعه غدیر

کلمات کليدي: امام علی، screen saver، ماموریت اعجاب آور، یمن

علي عليه‏السلام مي‏فرمايند:

رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم مرا نزد خويش فرا خواند و از من خواست که به منظور برقراري صلح و آشتي در ميان مردم يمن به آن ناحيه سفر کنم. به آن حضرت عرض کردم: اي رسول خدا آنان جمعيتي هستند که عمري از ايشان گذشته در حالي که من جواني (کم سن و سال) هستم حضرت فرمود: يا علي در بدو ورود به يمن که به گردنه افيق رسيدی بايست و با صداي بلند بگو اي درخت، اي کلوخ، اي زمين، محمد صلي الله عليه و آله و سلم ستاره خدا، بر شما درود فرستاده است. علي عليه‏السلام مي‏فرمايد: راهي يمن شدم همين که بر فراز گردنه افيق قرار گرفتم و بر يمني‏ها اشراف پيدا کردم ناگهان ديدم که آنها با نيزه و کمانهاي خود در حالي که شمشير به دست بودند به طرف من حمله کردند من بنا به توصيه پيامبر خدا صلي الله عليه و آله و سلم همان جا به صداي بلند فرياد زدم اي درخت، اي کلوخ، اي زمين، محمد صلي الله عليه و آله و سلم فرستاده خدا، بر شما درود فرستاده است. در اين هنگام شنيدم که درخت و کلوخ و زمين همگي يک صدا به لرزه در آمدند و گفتند: بر محمد صلي الله عليه و آله و سلم فرستاده خدا و بر تو درود. شنيدن اين صداها لرزه بر اندام يمني‏ها انداخت و زانوهايشان سست شد (آماده و گوش به فرمان). من نيز در ميان آنها صلح و آشتي برقرار ساختم و به مدينه بازگشتم.[1]

 

 

------------------------

[1] امالي صدوق، علي عليه‏السلام در سالهاي هشتم و نهم هجري در يمن ماموريتهايي داشته که صرفا جنبه تبليغي و قضايي داشته ولي در سال دهم هجري ماموريتي به يمن داشته که اين ماموريت جنگي بوده است.

برگرفته از کتاب: هزار و يک داستان از زندگاني امام علي

به قلم: محمد رضا رمزي اوحدي

 

 

نوشته شده توسط حسینی در روز دوشنبه 1390/3/16 ساعت 1:09

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 0 از 0 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

10 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73632859

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67020799

. بازديدهاي امروز: 2499

. بازديدهاي دیروز: 5611

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: