به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

• سخن میثم از پیشگویی امیر

موضوع: پيشگويي از حوادث واقعه كربلا

کلمات کليدي: امام حسين، عاشورا، میثم تمار، پیشگویی، جبله

میثم تمّار می گوید: «سوگند به خدا که این امّت، فرزند پیغمبر خود را در روز دهم محرّم می‏کشند و دشمنان خدا آن روز را روز برکت قرار می‏دهند، و این امریست قطعی و بر اساس عهدی که امیرالمؤمنین علیه السّلام  با من نموده است، من از آن آگاهی یافته‏ام؛ چه آن که امیرالمؤمنین علیه السّلام به من خبر داد که تمام موجودات بر فرزند پیغمبر صلّی الله علیه و آله گریه می‏کنند حتّی درندگان در بیابانها و ماهیان دریاها و پرندگان آسمان. و گریه می‏کنند بر او خورشید، ماه، ستارگان، آسمان، زمین، مؤمنان از انس و جن، تمام فرشتگان آسمانها، رضوان (خازن بهشت)، مالک (پاسبان دوزخ)، فرشتگان پاسبان، و نگهدارندگان عرش.

و در آن هنگام، -از شدت این مصیبت- خون و خاکستر خواهد بارید».

میثم این گونه ادامه می دهد: « همانطور که لعن کردن مشرکینی که برای خدا شریک قرار می‏دهند واجب شده است، لعن نمودن قاتلان حسین علیه السّلام واجب است...»

جبله می‏گوید: « -در این هنگام- گفتم: ای میثم! چگونه مردم روز قتل حسین علیه السّلام را روز برکت قرار می‏دهند؟»

پس میثم گریست و گفت: «طبق حدیثی مجعول که خود آنها وضع نموده‏اند، گمان می‏کنند که عاشورا روزیست که در آن خداوند توبه آدم علی نبینا و آله و علیه السّلام را قبول نمود، در صورتی که خداوند توبه آدم علی نبینا و آله و علیه السّلام  را در ماه ذی الحجّه قبول نمود؛ و گمان می‏کنند که در آن خداوند توبه داود علی نبینا و آله و علیه السّلام را قبول نمود، در صورتی که توبه داود علی نبینا و آله و علیه السّلام  در ماه ذی الحجّه پذیرفته شد؛ و گمان می‏کنند که در آن خداوند یونس علی نبینا و آله و علیه السّلام  را از شکم ماهی خلاصی داد، در صورتی که خداوند او را در ذی القعده از شکم ماهی بیرون آورد؛ و گمان می‏کنند که در آن روز کشتی نوح علی نبینا و آله و علیه السّلام  به ساحل نجات نشست، در حالی که آن کشتی در روز هجدهم ذی الحجّه به ساحل نشست؛ و گمان می‏کنند که در آن روز خداوند آب دریا را برای نجات بنی اسرائیل شکافت، در صورتی که این واقعه در ماه ربیع الأوّل اتفاق افتاد».

سپس میثم گفت: «ای جبلة، بدان که حسین بن علی، سیّد الشهدا، علیه السّلام  و اصحابش در روز قیامت بر سایر شهدا فضیلت دارند؛ ای جبلة، زمانی که دیدی خورشید مانند خون تازه سرخ شد، بدان که آقا و مولایت حسین علیه السّلام  را کشتند».

جبلة می‏گوید: «روزی از منزل خارج شدم، چون نظر بر دیوارها افکندم، دیدم مانند ملحفه‏های رنگین شده به عصفر (گیاهی سرخ رنگ) به رنگ خون درآمده است. پس ناگهان صیحه زدم و گریستم و گفتم: به خدا سوگند که آقای ما حسین بن علی علیهما السّلام را کشتند» [1] 

 ----------------------------------------------------------------------------

 [1].امالی صدوق، صفحه 77؛ علل الشّرایع، صفحه 228؛ بحار الأنوار، جلد 10، صفحه 224 -به نقل از صدوق-

 

نوشته شده توسط گروه پیشگویی و قضاوت در روز يکشنبه 1390/3/15 ساعت 7:30

من این مطلب را پسندیدم

امتیاز دهی

امتیاز این صفحه 0 از 0 نظر

• یکی از ستاره های زیر را انتخاب کنید.

 

ارسال نظر

نام*
ايميل
نظر*
کد امنيتي* 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

17 شوال

 1. جنگ خندق

در این روز در سال 5 هجری قمری غزوه خندق (احزاب) و کشته شدن عمرو بن عبدود به دست امیر المؤمنین علیه السلام به وقوع پیوست.

2. وفات اباصلت هروی

در این روز در سال 207 هحری قمری ثقة جلیل اباصلت عبدالسلام بن صالح هروی که اهل هرات بود پس از آزادی از زندان مأمون از دنیا رفت.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73677571

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67061686

. بازديدهاي امروز: 1027

. بازديدهاي دیروز: 11667

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: