به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

تعداد بازدید: 8287
ویژه سالروز امیرمومنان و سالار بانوان

فرستنده: محمد حسین کریمی

موضوع: امیرالمومنین و حضرت زهرا

نویسنده: محمد حسین

منبع:

کلمات کلیدی: امیرالمومنین،حضرت زهرا،ازدواج

متن مقاله:

حدیث اول: پیامبر اکرم فرمودند: بهترین مردان شما علی (علیه السلام) و بهترین زنان شما فاطمه (سلام الله علیها) است.

تاریخ خطیب بغدادی/ج۴/ص۳۹۲

حدیث دوم: پیامبر خدا به دختر گرانقدرشان می فرمایند: فاطمه جان! خدا به مردم روی زمین نگریست و پدرت را از میان همه آنان برگزید و او را به پیامبری برانگیخت. آنگاه دگرباره به مردم روی زمین نگریست و شوی گرانقدرت را برگزید. و به من وحی فرمود تا تو را به ازدواج او درآورده و او را جانشین خویشتن قرار دهم.

کنزالعمال/ج۶/ص۱۵۳

حدیث سوم: وقتی خداوند آدم را آفرید و ... چشم آدم در بهشت زیبای خدا به بانویی افتاد که در زیبایی و درخشندگی وصف ناپذیر بود و تاجی از طلا بر سر داشت. آدم رو به درگاه خدا آورد که پروردگارا٬ این بانوی شکوهبار کیست؟ پاسخ آمد: این دخت فرزانه محمد (صلی الله علیه و آله) فاطمه (سلام الله علیها) است. آدم پرسید: همتا و همشان او کیست؟ خدا به فرشته وحی دستور داد تا دروازه قصری شکوهمند از یاقوت را بر روی آدم بگشاید. آدم قبه ای خوشبو و عطرآگین در آنجا نگریست و تختی از طلا تماشا کرد که بر روی آن جوانی زیباتر از یوسف نشسته بود. آدم پرسید: این جوان پرشکوه کیست؟ پیام آمد: این همتا و شوی گرانمایه فاطمه٬ علی (علیه السلام) است.

نزهه المجالس/ج۲/ص۲۲۳

حدیث چهارم: رسول خدا فرمودند: من بشری هستم همانند شما که از بین شما زن می گیرم و شما را به ازدواج در می آورم مگر دخترم فاطمه را که امر ازدواج وی از آسمان نازل شده است.

کافی/ج۵/ص۵۶۸/ح۵۴

حدیث پنجم: حضرت زهرا می فرمایند: همانا خوشبخت به معنای تمام و واقعی کسی است که علی را در زندگی و پس از مرگش دوست بدارد.

بشاره المصطفی/ص۱۴۹

حدیث ششم: پیامبر اکرم به امیرالمومنین می فرمایند: علی جان! سه نعمت گرانبها به تو داده شده است که به هیچ کس ارزانی نشده است. حتی به من. ۱- پدر همسری همانند من ۲- همسر گرانقدری چون دخت فرزانه ام فاطمه. ۳- فرزندانی بسان حسن و حسین.

الریاض النضره/ج۲/ص۲۰۲

حدیث هفتم: پیامبر اکرم می فرمایند: خدا نسل هر پیامبری را در صلب خودش قرار داد اما نسل مرا از صلب علی آورد.

المناقب/ص۲۲۹ برای اطلاعات بیشتر در این موضوع به پست فرزندان پیامبر بروید.

حدیث هشتم: به خاطر گرامی داشت این پیوند معنوی محفل پرشکوهی در آسمان چهارم و در بیت المعمور برگزار گردید که در کران تا کران هستی بی نظیر بود. تمامی فرشتگان به فرمان خداوند در آسمان چهارم گرد آمدند و جایگاهی از نور نصب گردید. سپس خدا به فرشته بلند مرتبه ای به نام راحیل فرمان داد تا بر آن جایگاه صعود کند و خبر این پیوند را اعلام دارد و خطبه عقد را بخواند.

فاطمه از ولادت تا شهادت

حدیث نهم: پس از آنکه راحیل به بالای جایگاه نور صعود کرد اینگونه سخن گفت: هان ای آسمانیان! خدای بی همتا اینک بنده برگزیده و پرشکوه خویش٬ علی (علیه السلام) را برای فاطمه (سلام الله علیها) برگزید و بدین سان حلقه نبوت را به ریسمان مردی از خاندانش پیوند داد. اینک این علی (علیه السلام) است که به افتخار وصال فاطمه بتول دخت بی همتای جهان هستی نایل آمده است.

فاطمه از ولادت تا شهادت

حدیث دهم: پس از سخنان راحیل جبرئیل پیام خداوند را در مجلس عقد اینگونه قرائت کرد: ستایش از آن من و عظمت و شکوه ویژه من است. و مردمان همگی آفریده و بنده من هستند. اینک من بنده شایسته خویش٬ فاطمه را به عقد برگزیده بندگانم٬ علی درآوردم. هان ای فرشتگان همگی گواه باشید. فاطمه از ولادت تا شهادت حدیث یازدهم: پیامبر فرمودند: به خداوند سوگند هنگامی که خدا فاطمه را به عقد علی درآورد به فرشتگان مقرب خویش فرمان داد تا بر عرش او گرد آیند و به پرندگان دستور داد تا به نغمه سرایی بپردازند و به درخت طوبی فرمان رسید که مروارید تازه و لولو شفاف و در سفید و یاقوت سرخ بر سر آنها بپراکند. فاطمه از ولادت تا شهادت حدیث دوازدهم هنگامی که پیامبر برای حضرت زهرا مهریه ای اندک مقرر کردند حضرت زهرا به پدرشان گفتند: ای پیامبر! ‌دختران مردم نیز همینگونه ازدواج می کنند و مهریه آنان نیز از همین درهم و دینار های دنیوی است. پس فرق ما و آنان چیست؟ من از شما تقاضا می کنم که این مهریه را به علی ببخشی و خود از خدا بخواهی که مهریه مرا شفاعت لغزشکاران امت قرار دهد.

فاطمه از ولادت تا شهادت

1390/7/29

 

توضیحات

برای ارسال کارهای خود برای ما می توانید از پانل اختصاصی خود اقدام نمائید. اگر تاکنون عضو پایگاه نشده اید هم اکنون از طریق این لینک عضو شوید.
بانک های اطلاعاتی زیر به شما کمک خواهد کرد تا کارهای زیباتری خلق کنید.

بانک اطلاعات

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

7 شوال

واقعه ای در این روز به ثبت نرسیده است.

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73616747

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67005805

. بازديدهاي امروز: 1451

. بازديدهاي دیروز: 4030

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: