به سایت تخصصی امیرالمومنین امام علی علیه السلام - ابوتراب - خوش آمدید. امیدواریم بتوانیم تحت توجهات آن حضرت در خدمت دوستان ایشان باشیم ... به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند ... به آسمان رود و کار آفتاب کند
. . .
   

 

 

 

شرح لقب

 

 

تعداد بازدید: 10052
نظرات ديگران درباره علامه اميني (ره)

فرستنده: سيد علي

موضوع: معرفي شخصيت ديني

نویسنده: .

منبع:

چکیده:

در اين پست حقير فرمايشات برخي از بزرگان را كه نظري درباره علامه بزرگوار اميني (ره) فرمودند آوردم: البته اگر چنانچه احتمالا موردي پيش آمد كه حقير اشتباه در نقل و ثبت نظر آن بزرگواران نمودم شما بزرگواران مرا عفو بفرماييد و اصلاح بفرماييد.

متن مقاله:

بسم الله الرحمن الرحيم

در اين پست حقير فرمايشات برخي از بزرگان را كه نظري درباره علامه بزرگوار اميني (ره) فرمودند آوردم: البته اگر چنانچه احتمالاً موردي پيش آمد كه حقير اشتباه در نقل و ثبت نظر آن بزرگواران نمودم شما بزرگواران مرا عفو بفرماييد و اصلاح بفرماييد. بدواً از راهنمايي و اظهار نظر شما كمال تشكر را دارم.

 در پناه مولايمان امام زمان (عج) موفق باشيد.

يا علي (ع)

در ضمن از شما بزرگواران و كاربران محترم درخواست مي كنم چنانچه از بزرگي نظري درباره علامه بزرگوار داريد لطفاً ثبت نماييد.

-----------------------------------

استاد جلال الدین همایی: «علامه امینی در واقع نمرده، بلكه حیات جاودانی یافته است.»

( حماسه غدیر، ص 551).

بخشی از قصیده مرحوم سید کریم امیری فیروزکوهی که در رثای علامه امینی سروده است:

« "امیر" مرگ چنین شهسوار عرصه علم نه مرگ یک تن، بل مرگ یک جماعت بود

چنین مصیبت عظمی، نبود دانش را اگر دریغ و اَسف بود، اگر مصیبت بود

ز فیض بحر ولایت غریق رحمت باد که خود ز بحر ولایت، "غدیر" رحمت بود»

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حسين اسلامي:

«الغدير» نامي آشنا در ميان آثار گرانسنگي است که در اثبات حقانيت مولاي متقيان علي(ع) نگاشته شده است. علامه اميني(ره) نويسنده اي است که افتخار نگارش اين کتاب را در پرونده خود به ثبت رساند و سالها سعي و کوشش وقفه ناپذير او اثر علمي ارزشمندي شد که شيعه و سني بر صحت او گواهي دادند.

فرزند علامه اميني درباره پشتکار و همت والاي پدرش در تاليف اين اثر ارزشمند مي گويد:

«بعضي ها خيال مي کنند کتاب الغدير به راحتي تأليف شده است. مرحوم علامه اميني سختي ها متحمل شد که توصيف آن از عهده زبان خارج است. مقابل خانه ما کتابخانه مرحوم کاشف الغطاء قرار داشت، ايشان يک مدرسه اي هم داشتند که در جنب اين کتابخانه بود و ده، دوازده حجره داشت. کتابهاي اين کتابخانه از پدرشان شيخ علي کاشف الغطا به ايشان رسيده بود و هيچ گونه امکانات رفاهي نداشت. مرحوم اميني از اين کتابخانه به لحاظ نزديکي، خيلي استفاده مي کردند. ايشان از صبح مي رفتند براي مطالعه و آن چنان غرق در مطالعه مي شدند که حتي گذشت زمان را هم فراموش مي کردند. يک بار مدير کتابخانه هنگام عصر از کتابخانه بيرون مي آيد، و در کتابخانه را قفل مي زند. غافل از اينکه علامه اميني داخل کتابخانه است. آن روز سپري مي شود. روز بعد او وقتي به کتابخانه مي آيد مي بيند علامه در حال مطالعه هست. به ايشان مي گويد: شما کِي آمده ايد؟علامه پاسخ مي دهد: از ديروز که من را در اين کتابخانه زنداني کردي تا الان در اينجا به سر مي برم! »

حجة الاسلام طبسي، عضوهيات علمي بعثه مقام معظم رهبري در اين ارتباط چنين مي گويد:

«علامه اميني از کتابهاي صحيح بخاري و صحيح مسلم استفاده کرد که مورد قبول اهل سنت است و اهل سنت به آنها بها مي دهند و اگر علامه اميني از کتاب غيرمعتبر استفاده مي کرد، کسي به آن اعتنا نمي کرد».

آية ا... صافي گلپايگاني: «احياگر ولايت در زمان ما بود»:

به گزارش سرویس قاب نقره برنا، حضرت آیت الله جوادی آملی در پیامی به مناسبت مراسم نکوداشت علامه امینی فرمودند: «این بزرگوار سعی بلیغی داشت در نشر مآثر قرآن و آثار عترت طاهرین كه هماهنگ هم‌اند». ایشان همچنین فرمودند: «مرحوم علامه امینی این توفیق را داشت كه ولایت را در چهره علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) به خوبی ترسیم بكند اگر چنین قلمی ولایت‌مدار است معلوم می‌شود مرضی خدای سبحان است و صاحب این قلم پرچمدار این بنان و بیان، مرضی خداست».

به گزارش «شیعه نیوز» ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر مهدی‌پور با اشاره به این که علامه امینی در چند ماه آخر حیات خود برای استفاده از آب دریاچه ارومیه به بندر شرف‌خانه آمده بود، اظهار داشت: «علامه در این مسافرت یکی از خاطرات خود را برای کسبه‌ای در تبریز با نام «حاج حسن سفیدآبیان» نقل کرد که او نیز در همان روز به تبریز آمد و آن را بی‌کم و کاست برای من باز گفت».

ان شا ءالله ادامه دارد

1390/10/23

 

توضیحات

برای ارسال کارهای خود برای ما می توانید از پانل اختصاصی خود اقدام نمائید. اگر تاکنون عضو پایگاه نشده اید هم اکنون از طریق این لینک عضو شوید.
بانک های اطلاعاتی زیر به شما کمک خواهد کرد تا کارهای زیباتری خلق کنید.

بانک اطلاعات

 

 

   

پنل اعضاء

نام کاربری:

رمز عبور:

مرا به یاد سپار
رمز عبور را فراموش کرده ام
مزایای عضویت

عضویت در خبرنامه

ویژه نامه

تقویم شیعه

14 شوال

مرگ عبدالملک بن مروان

در سال 86 هجری قمری مرگ عبدالملک بن مروان سفاک بخیل، در دمشق به هلاکت رسید، این در حالی بود که 21 سال و 6 ماه خلافت را غصب کرده بود. او پیش از سلطنت پیوسته ملازمت مسجد را داشت و تلاوت قرآن می نمود و او را حمامة المسجد می گفتند! وقتی خبر سلطنت به او رسید قرآن را برهم نهاد و گفت : «سلام علیک هذا فراق بینی و بینک» : «خداحافظ، این آغاز جدایی بین من و توست»!!

 

اوقات شرعی

 

آمارها

. تعداد كل بازديدها: 73658540

. تعداد كل بازديدكنندگان: 67044137

. بازديدهاي امروز: 6165

. بازديدهاي دیروز: 5145

. كاربران آنلاين:

. محصولات فروشگاه: 221

. بحث های تالار گفتمان: 85

. کارهای کاربران: 185

. مقالات: 2021

. تصاویر: 112

. صوت: 401

 

صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما |   RSS | صفحه خانگي | معرفی به دوستان

تمامی کالاها و خدمات فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و تمامی حقوق برای مؤسسه ارمغان نگاه ژرف محفوظ می باشد. فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

استفاده از مطالب سایت بلا مانع می باشد، در صورت تمایل سایت ابوتراب را به عنوان منبع ذکر نمایید تا افراد بیشتری با سایت امیرالمومنین علیه السّلام آشنا گردند.

 

طراحي و اجراي پايگاه اينترنتي: